Psychologia dla Menadżerów
czyli klucz do efektywnych relacji interpersonalnych w zarządzaniu działem sieci handlowej
Grupa docelowa:
Obecni lub/i nowozatrudnieni menedżerowie/kierownicy działów sieci handlowej i ich zastępcy bądź też pracownicy z myślą o awansie lub kandydaci na stanowiska kierownicze. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla doświadczonych, jak i początkujących menedżerów kierowników.
Sukcesy i budowanie potęgi sieci handlowej w znacznej mierze zależą od efektywności menedżerów poszczególnych działów, jak również ich zastępców. Niezwykle ważne jest, aby kadra zarządzająca działami sieci i jej personelem, na bieżąco miała możliwość refleksji na temat efektywności własnych zachowań i decyzji, jak również miała możliwość doskonalenia swoich kompetencji menedżerskich. Skuteczni kierownicy potrafią modelować efektywność swoich podwładnych – w odpowiedni sposób motywować, komunikować się i budować relacje, egzekwować realizację wyznaczonych zadań, kształtować i wspomagać samodzielność i odpowiedzialność pracowników oraz budować własny autorytet i wewnętrzną siłę do działania. Jednak rola kierownika działu to nie tylko zarządzanie zespołem, ale i również reprezentowanie sieci handlowej poprzez umiejętne kontaktowanie się z klientami, rozstrzygania sytuacji problematycznych oraz budowanie korzystnych relacji z przedstawicielami firm partnerskich sieci handlowej. Posiadanie tak szerokiego zakresu umiejętności wymaga stałego uczestnictwa menedżerów i ich zastępców w warsztatach praktycznych umiejętności.
Cele i korzyści ze szolenia
WYKSZTAŁCENIE POSTAW:
- samooceny i analizy swoich zachowań w obszarze realizowanych zadań menedżerskich – wzmacnianie zachowań pozytywnych i eliminowania negatywnych (mogących przyczynić się do nieefektywności lub utraty pracowników, niezadowolenia klientów, utraty dobrych relacji z partnerami sieci, itp.)
- brania odpowiedzialności za własne zachowania i decyzje – kształtowanie wielu profesjonalnych postaw menedżera działu sieci handlowej
- rozwiązywania w sposób profesjonalny pojawiających się problemów / trudności, okazywania przy tym rzetelnej i sumiennej postawy
- chętnego odpierania pojawiających się zastrzeżeń i wątpliwości ze strony klientów
- okazywania w pracy inicjatywy i kreatywności oraz dbania w wyjątkowo wzmożony sposób o budowanie dobrego wizerunku sieci handlowej i pozytywnych relacji międzyludzkich (zachowywania poszanowania godności swojej i rozmówcy)
- podchodzenia do pracy i zadań z entuzjazmem i cierpliwością
- identyfikowania się z firmą i wzmacniania więzi z innymi członkami zespołu sieci handlowej
- dbania o dobrą komunikację i współpracę z podwładnymi, klientami i przedstawicielami firm
- wzmacniania własnych przekonań, co do pozytywnych wartości, jakie stanowi praca w sieci handlowej
- budowania pozytywnego nastawienia zwłaszcza w trudnych aspektach pracy menedżera działu sieci handlowej
- przejmowania kontroli nad własnymi emocjami i dbania o podnoszenie poziomu inteligencji emocjonalnej oraz kompetencji interpersonalnych
- utrwalenia u siebie cech profesjonalisty dla satysfakcji własnej, klientów i przełożonych
NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI:
- rozróżniania zachowań przyczyniających się do efektywnego realizowania zadań menedżera działu sieci handlowej
- pokonywania zastrzeżeń i wątpliwości klientów
- skutecznego przekazywania informacji i aktywnego słuchania okazywania wiary w „produkty” i w markę sieci handlowej
- przećwiczenie wygłaszania krótkiego expose menedżerskiego dla umiejętnego egzekwowania zasad szefowskich i efektywności pracy podwładnych
- dostrzeganie różnic w zachowaniu ludzi i ich nastawieniu emocjonalnym – dla budowania pozytywnych relacji międzyludzkich w różnych aspektach pracy menedżera sieci handlowej
- identyfikowania problemów klientów i profesjonalnego ich rozwiązywania
- odpowiedniego reagowania w trudnych sytuacjach w obsłudze klienta, stosowania zachowań asertywnych
- dobrej współpracy i bycia wzorowym menedżerem działu sieci handlowej odpierania zastrzeżeń klientów, i budowania przy tym w tej „trudnej” relacji dobrego wizerunku sieci
- korzystnego negocjowania z przedstawicielami firm
ZDOBYCIE I UTRWALENIE WIEDZY:
- odnalezienie źródeł własnej efektywności menedżerskiej w zarządzaniu pracownikami, w kontaktach z przedstawicielami firm partnerskich i z klientami;
- uzmysłowienie sobie potrzeby stałej autorefleksji nad jakością swoich postaw, zachowań jako menedżera działu i tym samym reprezentanta sieci handlowej;
- rozumienie siebie, podniesienie i wzbogacenie poziomu inteligencji emocjonalnej, Wypracowanie kształtu swoich zasad, preferencji i uporządkowanie własnej hierarchii wartości menedżerskich;
- rozumienie ludzkich zachowań w środowisku pracy, dokonywania zakupów, negocjowania i dialogu;
- uświadomienie potrzeby kształtowania umieję- tności służących budowaniu relacji interpersonalnych dla efektywnego zarządzania działem sieci handlowej
- zdobycie wiedzy o cechach osobowości i temperamencie oraz ich wpływu na sukcesy zawodowe
- poznanie narzędzi i technik komunikacji interpersonalnej i zarządzania zespołem pracowniczym – narzędzi psychologicznych, wzorców działania w określonych (typowych dla menedżera sieci handlowej) sytuacjach
- zdobycie wiedzy obejmującej praktyczny kontekst psychologii niezbędnej do przewodzenia i do efektywnego działania w pozostałych aspektach pracy kierownika działu sieci handlowej
- zdobycie wiedzy o cechach osobowości i temperamencie oraz ich wpływu na sukcesy zawodowe
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
- odnalezienie źródeł własnej efektywności menedżerskiej w zarządzaniu pracownikami, w kontaktach z przedstawicielami firm partnerskich i z klientami
- ;zbudowanie poczucia siły do wykorzystywania w sytuacjach „niemocy”
- nauczenie się wzbudzania zaufania ludzi – zrozumienie podłoża budowania dobrych relacji międzyludzkich;
- zbudowanie odpowiedzialności za własne zachowania, kształtowanie profesjonalnychpostaw menedżera działu sieci handlowej;
- zdobycie wiedzy obejmującej praktyczny kontekst psychologii niezbędnej do przewodzenia i do efektywnego działania w pozostałych aspektach pracy kierownika działu sieci handlowej;
- dzięki konwencji intensywnego warsztatu – zrozumienie ludzkich zachowań i siebie w otaczającej rzeczywistości menedżera działu sieci handlowej;
- przekonanie się, na czym właściwie polega zarządzanie potencjałem swoich podwładnych, nabycie umiejętności modelowania efektywności zespołu i pracowników;
- wytrenowanie stosowania użytecznych narzędzi psychologicznych i rozwiązań (algorytmów) w pracy z podwładnymi, z klientami i przedstawicielami firm
- przekonanie się, na czym właściwie polega zarządzanie potencjałem swoich podwładnych, nabycie umiejętności modelowania efektywności zespołu i pracowników;
- uczestnik lepiej zrozumie siebie, podniesie i wzbogaci poziom inteligencji emocjonalnej, a co więcej, zacznie rozumieć mechanizmy zachowań ludzkich (pracowników, klientów, przedstawicieli) i odpowiednio na nie reagować;
- nabędzie umiejętności samozarządzania, podniesie własną motywację do pracy i efektywnego działania, jak również do obrony interesów sieci handlowej;
- zrozumie na jakich założeniach opiera się budowanie rzeczywistego autorytetu menedżera profesjonalisty;
- wypracowanie kształtu swoich zasad, preferencji i uporządkowanie własnej hierarchii wartości menedżerskich, a przy tym przećwiczenie wygłaszania krótkiego expose menedżerskiego;
- pozna sposoby na budowanie postaw samodzielności i odpowiedzialności u podwładnych i budowanie prawdziwej ich lojalności, poczucia identyfikacji z firmą
- uczestnik nie będzie miał trudności podczas rozmowy dotyczącej: stroju, irytujących gestów, narzekania, negowania lub bierności pracownika i z łatwością przyjdzie mu przekazanie oceny jego pracy, krytycznej informacji zwrotnej, bądź nagrodzenie czy ukaranie, upomnienie pracownika
- rozumiejąc zjawiska i procesy pojawiające się w pracy menedżera, będzie on potrafił świadomie obierać właściwe kierunki działania i eliminować bariery zaradności
- kształtowanie postawy akceptacji, iż menedżer działu sieci handlowej to zawód, który wymaga profesjonalnego podejścia i stałego doskonalenia kompetencji
Szkolenie pokazuje, jak menedżer działu sieci handlowej może konkretnie działać, aby chronić specyficzne interesy i wartości sieci handlowej. Daje możliwość głębszej refleksji nad kształtem obecnego czy przyszłego zarządzania działem. Jest inspiracją dla rozwoju przywódców i źródłem użytecznych rozwiązań w codziennej pracy. Pozwala także na generowanie zmian i planów do efektywnego działania. Uczestnictwo w warsztacie pomoże zrozumieć i zastosować mechanizmy psychologiczne występujące w środowisku pracy menedżera każdego działu sieci handlowej. Zwróci uwagę na rewolucyjne pomysły reagowania i otwiera nowe perspektywy w obszarze motywowania pracowników. Nauczy stosowania wielu konkretnych narzędzi i bezpiecznych wzorców działania, które pozwolą na skutecznie i mądre rozwiązywanie nawet najtrudniejszych sytuacji w pracy menedżerskiej. Treść szkolenia stanowi swego rodzaju polską „ewangelię” mądrego menedżera działu sieci handlowej i nie zawiera naukowego gładzenia czy przechwałek, za to żywo odpowiada, jak sobie radzić w różnych rolach menedżerskich – jest odkrywaniem ważnych założeń współczesnej psychologii przełożonych na język praktyki. Zachęcający jest także fakt, że trener nie skupia się na wyliczaniu błędów i niefrasobliwości, lecz na modelowaniu i wzmacnianiu pożądanych zachowań i postaw menedżerskich.
Tematyka szkolenia
1. Skuteczne przywództwo - znając siebie, kierować innymi
- Efektywność dzięki zasobom osobistym i talentom nie tylko przywódczym
- Znaczenie temperamentu i cech osobowości w osiąganiu sukcesów zawodowych
- Model przywództwa osobistego w sieci handlowej
- Świadomość czynników warunkujących efektywność menedżera w sieci handlowej
- Samozarządzanie w wykonaniu kierującego pra- cownikami
- Kształtowanie motywacji/automotywacji
2. Nie ma szefa bez zespołu - czyli jak pogodzić JA i MY
- Samotność szefa profesjonalisty
- Prawda o autorytecie przełożonego w świetle praktyki
- Expose menedżerskie – jak ustalić reguły, by egzekwować wyniki?
- 3 strefy w działaniach z podwładnymi
- Efektywność stylów kierowania
- Pułapki na menedżera – rozumienie procesu grupowego
- Jak modelować efektywność zespołu i poszczególnych pracowników działu w sieci handlowej?
3.Pakiet psychologicznych narzędzi menedżera
- Odsłanianie intencji i uczuć szefa
- Ludzka twarz i dopasowanie jej do osobowości menedżera
- Informacja zwrotna
- Zdarta płyta (obrona własnych decyzji)
- Trudne pytania i parafraza potrzeb
- Szefowskie „NIE” – sztuka odmawiania podwładnym
- Stawianie granic i targowanie się – sztuka ustępstw i dawania satysfakcji
4. Modele konstruktywnych działań menedżera wobec pracowników - zmiana nieefektywnych nawyków
- Algorytm karania i nagradzania
- Schemat negocjacji nastawionych na współpracę
- Model przekazywania trudnych decyzji menedżerskich
- Motywowanie narzekających pracowników
5. Psychologia kontaktu menedżera z przedstawicielami firm i klientami
- Elementy komunikacyjne, które mogą stanowić rodzaj przewagi w dialogu dwóch stron
- Mowa ciała dla menedżerów
- Słuchanie i zadawanie pytań jako podstawa w procesie negocjacji – ćwiczenia
- Modelowanie technik budowania dobrych kontaktów interpersonalnych: aktywne słuchanie, podawanie przykładów / porównań, dowartościowywanie, uprzedzanie zarzutów, poparcie, wnioskowanie, przewaga autorytetu, uogólnienia, apelowanie do uczuć, ukazywanie ludzkiej twarzy, itp.
- Egzekwowanie potrzeb i dbanie o interesy sieci handlowej przez menedżera działu, obrona przed manipulacją i budowanie spójnej argumentacji
- Asertywna reakcja na krytykę i atak. Skutki przyjmowania postaw agresywnych i uległych
- Obrona wizerunku sieci w oczach klienta w sytuacjach trudnych/spornych – modele reakcji menedżera działu na różne zachowania klientów (symulacje)
6. Podsumowanie
- Dekalog menedżera działu sieci handlowej – złote zasady
- Skrót wiedzy ze szkolenia – uporządkowanie wiedzy
- „Z czym wychodzę” – obszar nabytych i utrwalonych na szkoleniu kompetencji, wzbudzenie refleksji o przydatności szkolenia w codziennej pracy
Metody szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest za pomocą aktywizujących metod szkoleniowych, angażujących uczestników do pełnego udziału w procesie edukacyjnym:
- praca w grupach
- dyskusja
- burza mózgów
- zbieranie doświadczeń
- odgrywanie ról/symulacje, praca z kamerą
- udzielanie informacji zwrotnych
- ćwiczenia indywidualne, kwestionariusze, akwarium
- analiza filmu
- wykład interaktywny z prezentacją multimedialną
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl