Wdrożenie zarządzania procesowego w podmiocie leczniczym
Coraz większa liczba rankingów i raportów oceniających działalność podmiotów leczniczych wskazuje na obszar zarządzania procesami w organizacji. Chcesz wiedzieć czym są procesy, jak zidentyfikować je w swojej organizacji oraz jak nimi zarządzać? Zapraszamy na szkolenie z zarządzania procesami w podmiotach leczniczych. Szkolenie ma charakter wykładowo – warsztatowy, po wprowadzeniu teoretycznym uczestnicy biorą aktywny udział w identyfikowaniu i opisywaniu procesów występujących w podmiotach leczniczych (identyfikacja metodami top-down, bottom-up, mapowanie procesów, tworzenie kart procesów, monitoring procesów).
Grupa docelowa:
Do udziału w szkoleniu zapraszamy: kierowników podmiotów leczniczych, pełnomocników ds. jakości, pracowników działów organizacyjnych podmiotów leczniczych i wszystkich zainteresowanych omawianą problematyką.
Tematyka szkolenia
1. Wprowadzenie do zarządzania procesowego
- charakterystyka podejścia procesowego
- zalety podejścia procesowego
- rozumienie procesów i zarządzania procesowego
- etapy organizowania przedsiębiorstwa wokół procesów
- metodyka projektowania i wdrażania organizacji procesowej
Cel. Uczestniczy szkolenia zostaną wprowadzeni w tematykę zarządzania procesowego. Poznają zalety wprowadzenia podejścia procesowego w organizacji oraz koncepcje wykorzystujące zarządzanie procesowe.
2. Identyfikacja procesów
- typologia i hierarchizacja procesów
- podejścia metodologiczne identyfikacji procesów (top-down, bottom-up)
- identyfikacja celu procesu
- eliminacja marnotrawstwa procesowego
- 5 poziomów dojrzałości procesowej
Cel. Uczestnikom zostaną przedstawione i szczegółowo omówione na różnych przykładach zasady identyfikacji procesów w podmiocie leczniczym. Przykład wybrane będą adekwatnie do specyfiki podmiotów leczniczych różnych specjalności.
3. Standaryzacja i odwzorowywanie procesów
- mapowanie procesów
- poziomy mapowania procesów
- formy opisowe procesów (tworzenie kart procesów)
- system pomiaru procesów
- karty wyników
Cel. Uczestnikom wskazane zostaną zasady oraz różne możliwości opisywania procesów. Przedstawione zasady monitoringu działalności procesów (ich oceny) pokażą, że wprowadzenie podejścia procesowego jest bardzo skutecznym narzędziem doskonalenia organizacji.
4. Organizacja procesowa
- typologia struktur organizacyjnych
- wdrożenie struktury procesowej
- wprowadzenie zmian
- kierunki przeobrażeń
- miejsce właścicieli procesów w strukturze organizacyjnej
Cel. Uczestnikom wskazane zostaną zasady oraz różne możliwości opisywania procesów. Przedstawione zasady monitoringu działalności procesów (ich oceny) pokażą, że wprowadzenie podejścia procesowego jest bardzo skutecznym narzędziem doskonalenia organizacji.
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl