Skip links

Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy

Celem jest zapoznanie uczestników w możliwie najkrótszym czasie z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi występowania mobbingu w miejscu pracy i przeciwdziałania tej groźnej patologii. W związku z tym poznanie metod przeciwdziałania mobbingowi oraz głównych rysów charakterystycznych mobbera i jego metod działania, stanowią główne zagadnienia przedstawiane na szkoleniu z zakresu przeciwdziałania mobbingowi dla pracowników. Szkolenie ma za zadanie wyposażenie kursantów w metody i narzędzia skutecznego odróżniania mobbingu od innych patologii środowiska pracy oraz stosowania uprawnionej ochrony interesu indywidualnego. W trakcie szkolenia poruszana jest również kwestia tzw. fałszywych ofiar mobbingu oraz zarys możliwości diagnostycznych działań takich osób. Ćwiczenia wprowadzone na szkoleniu obejmą również podstawową wiedzę dotyczącą metod dochodzenia roszczeń z zakresu prawa pracy oraz zasięgu tych roszczeń.

Zapisy Formularz zgłoszeniowy
tn gathering of managers P2HSL2W

Tematyka szkolenia

  • Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
  • Molestowanie seksualne jako forma dyskryminacji;
  • Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
  • Skala i rozmiar mobbingu;
  • Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
  • Czym jest dyskryminacja?
  • Rodzaje dyskryminacji;
  • Jak rozpoznać przypadek dyskryminacji?
  • Jak się bronić przed dyskryminacją?
  • Uregulowania prawne dotyczące dyskryminacji;
  • Zasada równego traktowania w pracy;
  • Ciężar dowodu;
  • Odpowiedzialność prawna z tytułu naruszenia zasady równego traktowania;
  • Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
    •  Przyczyny zależne i niezależne od ofiary;
    • Stres;
    • Konflikt;
    • Przyczyny po stronie mobbera;
  • Przyczyny społeczno- kulturowe:
    • Stereotypy;
    • Uprzedzenia społeczne;
  • Osobowość ofiar mobbingu;
  • Fałszywe ofiary mobbingu;
  • Zespół kozła ofiarnego;
  • Cechy mobbera;
  • Poniżania;
  • Upokarzania;
  • Zastraszania;
  • Pomniejszenia kompetencji;
  • Utrudniania wykonywania pracy;
  • Izolacji;
  • Asertywność;
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania lobbingu;
  • Wewnętrzne organy antymobbingowe i postępowań polubownych;
  • Wewnętrzna polityka antymobbingowa;
  • Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
  • Wprowadzanie regulacji prawnych dot. Lobbingu;

Metody szkolenia:

Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi. Uczestnicy są aktywnie włączani w proces szkoleniowy. W trakcie zajęć wykorzystywane są metody: analiza przypadku, ćwiczenia z obserwatorem, dyskusja moderowana, praca w małych grupach, scenki, wykład.

Zamów szkolenie

Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji

Wyślij zapytanie
Dział szkoleń

Osoba do kontaktu:

Barbara Patrejko

tel: 514-337-237

szkolenia@ceib.com.pl

Return to top of page