Skip links

Profesjonalna obsługa pacjentów. Skuteczna komunikacja i budowanie wizerunku.

Szkolenie systematyzuje i poszerza wiedzę oraz umiejętności profesjonalnego budowania wizerunku placówki/firmy dbającej o swoich pacjentów/klientów oraz doradzi, co robić w sytuacjach trudnych. Kiedy będziemy mieć pewność, jak zachować się, by tworzyć udane relacje, a jednocześnie zachować spokój i dobry nastrój (lub chociaż komfort psychiczny), możemy być pewni, że nasza praca będzie przynosić nam satysfakcję. Firmie natomiast przysporzy zadowolonych pacjentów/klientów.

Zapisy Formularz zgłoszeniowy
tn Profesjonalna obsługa pacjentów

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla rejestratorek/rejestratorów, pielęgniarek i innych osób pracujących w codziennym, bezpośrednim lub pośrednim kontakcie z pacjentem.

Cele szkolenia:

Podstawowymi celami szkolenia jest rozwinięcie umiejętności komunikacji i asertywnych zachowań w kontakcie z pacjentem/klientem oraz radzenia sobie w sytuacjach stresu i konfliktu. Bazą do tych umiejętności będzie zbudowanie pozytywnego wizerunku rejestratorki/pielęgniarki jako osoby z “pierwszej linii” kontaktu z pacjentem.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi mechanizmami komunikacji międzyludzkiej i czynnikami mającymi wpływ na jej skuteczność. Rozwiną również umiejętności zachowań asertywnych dzięki którym zarówno klient jak i personel placówki mogą mieć satysfakcję z wzajemnych kontaktów. Poznają również najważniejsze strategie zachowań w sytuacjach konfliktowych.

Tematyka szkolenia

  • Pierwsze wrażenie
    • Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy
    • Umiejętność wywierania dobrego wrażenia (zachowanie, ubiór, wygląd, postawa, itp.)
  • Budowanie zaufania czyli – Jak nawiązać dobry kontakt (wejście w świat drugiej osoby)
  • Zasady empatycznej obsługi pacjenta
    •  znaczenie emocji w precyzyjnej komunikacji
    • model komunikacji międzyosobowej von Thun’a
    • dostrojenie i prowadzenie w rozmowie
  • Narzędzia komunikowania się
  • Aktywne słuchanie i rozpoznawanie potrzeb pacjentów – różne sposoby zadawania pytań
  • Budowanie precyzyjnych komunikatów- parafraza i klaryfikacja jako techniki unikania konfliktów
  • Wypracowanie standardu rozmów w kontakcie z klientem/pacjentem, z uwzględnieniem specyfiki rozmów telefonicznych
  • Wyprzedzanie oczekiwań klienta, czyli jak klient chciałby być obsługiwany – rola, znaczenie i sposoby odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
  • Trudny klient – czy zawsze już taki przychodzi? Charakterystyka sytuacji, w których możemy „wyhodować” sobie trudnego klienta
  • Nawet niezadowolony klient może stać się się bardziej lojalny
  • Proaktywność – podstawowy nawyk skutecznego działania
  • Natura stresu – eustres i dystres
  • Badanie własnego poziomu stresu oraz podatności na stres
  • Radzenie sobie w sytuacjach stresujących – techniki poznawcze i relaksacyjne
  • Praca w zespole a komfort i efektywność pracy
  • Asertywność w kontaktach z pacjentem:
      1. Autodiagnoza – mapa asertywności
      1. Emocjonalne oraz społeczne konsekwencje postawy asertywnej, uległej i agresywnej
      1.  Asertywny monolog wewnętrzny, świadomość praw osobistych i własnego kapitału
        1.  Analiza transakcyjna – wewnętrzny głos

      “Dorosłego”

         podstawą myślenia asertywnego
      1. Reakcja na krytykę, reklamacje lub odmowę
      1. Obrona przed powtarzającymi się zachowaniami inwazyjnymi
      1. Jak nie dać się sprowokować – reagowanie na manipulację, agresywną krytykę i atak
      1. Strategie rozwiązywania konfliktów: autodiagnoza i zasada

      WIN-WIN

    • Rola empatii i nastawienia na efekt końcowy sytuacji reklamacyjnej
    • Przekonujący język ciała – ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimik
  • Reprezentacyjna i informacyjna funkcja
  • Rola własnych przekonań i postaw w kontakcie z pacjentem
  • Pierwsze wrażenie i jego rola w procesie budowania relacji z pacjentem
  • Wygląd i zachowanie osoby będącej wizytówką centrum medycznego, rola komunikacji niewerbalnej – spójność przekazu
  • Rola samooceny w autoprezentacji oraz sposoby jej kształtowania
  • Zasady savoir vivre i etyki biznesowej w obsłudze pacjenta

Metody prowadzenia szkolenia:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, prowadzone jest aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników zarówno podczas mini wykładów, ćwiczeń grupowych i indywidualnych, testów, dyskusji, scenek rodzajowych.

Zamów szkolenie

Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji

Wyślij zapytanie
Dział szkoleń

Osoba do kontaktu:

Barbara Patrejko

tel: 514-337-237

szkolenia@ceib.com.pl

Return to top of page