Skip links

Negocjacje i komunikacja w pracy z pacjentem i w środowisku medycznym

Cele warsztatu:

Doskonalenie kompetencji komunikacyjno-negocjacyjnych.

Cele szczegółowe:

Zapoznanie z istotą negocjacji oraz zasadami ich prowadzenia, praktyczne rozwinięcie umiejętności negocjacyjnych w kontakcie z pacjentem i w środowisku medycznym. Wzmocnienie wiedzy i umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji interpersonalnej oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy w efekcie szkolenia zapoznają się z zasadami negocjowania, technikami wywierania wpływu i radzenia sobie z manipulacjami, poznają sposoby praktycznego wykorzystania negocjacji w pracy z pacjentem i środowisku medycznym. Poprawią swoje umiejętności efektywnej komunikacji, w tym zastosowania modelu Schulza von Thuna oraz nauczą się zasada przekazywania trudnych komunikatów.

Zapisy Formularz zgłoszeniowy
tn Negocjacje i komunikacja w pracy z pacjentem

Tematyka szkolenia

W czasie sesji I uczestnicy będą analizowali najczęściej pojawiające się rodzaje konfliktów z pacjentem oraz w środowisku pracy. Zapoznają się z typologią konfliktów i poznają optymalne sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami.

  • Koło konfliktu Moore’a i jego zastosowanie w pracy medycznej
  • Konflikty rozwiązywalne i nierozwiązywalne
  • Sposoby rozwiązywania konfliktów w środowisku medycznym
  • Komunikacja w konflikcie
  • Ćwiczenia praktyczne

W czasie sesji uczestnicy zapoznają się ze specyfiką negocjacji, poznają podstawy negocjowania oraz zasady przygotowania do negocjacji. Przetestują w praktyce swoje umiejętności negocjacyjne.

  • Negocjacje – definicja i rozumienie
  • BATNA i ZOPA w negocjacjach
  • Negocjacje pozycyjne i negocjacje problemowe
  • Przygotowanie do negocjacji
  • Specyfika negocjacji z pacjentem i rodziną
  • Ćwiczenia praktyczne

Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi technikami wywierania wpływu oraz poznają sposoby obrony przed nimi

  • Reguła wzajemności
  • Reguła konsekwencji
  • Społeczny dowód słuszności
  • Reguła autorytetu
  • Reguła niedostępności
  • Ćwiczenie praktyczne z zastosowaniem reguł

W czasie sesji uczestnicy biorąc udział w zaaranżowanych sytuacjach i scenkach będę uczyli się zastosowania praktycznego zgromadzonej wiedzy i umiejętności

  • Negocjacje w praktyczne – ćwiczenia w małych grupach
  • Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia

W czasie sesji I uczestnicy zapoznają się z zasadami efektywne komunikacji, poznają najczęściej spotykane zakłócenia komunikacyjne oraz sposoby udrażniania komunikacji.

 

  • Proces komunikacji interpersonalnej
  • Zakłócenia w komunikacji i sposoby ich przezwyciężania
  • Komunikacja werbalna i pozawerbalna
  • Aktywne słuchanie jako podstawa komunikacji
  • Ćwiczenia praktyczne

Uczestnicy poznają czteropłaszczyznowy model komunikacji Schulza von Thuna i zasady wykorzystania modelu w pracy zawodowej.

  • Model 4 uszu i 4 ust
  • Zastosowanie modelu w pracy z pacjentem i jego rodziną
  • Zastosowanie modelu w pracy w środowisku medycznym
  • Ćwiczenia praktyczne

W czasie sesji omówione zostaną zasady przekazywania trudnych informacji oraz sposoby radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami z tym związanymi.

  • Emocje i ich znaczenie w przekazywaniu trudnych komunikatów
  • Przekazywanie informacji o śmierci/ braku możliwości leczenia
  • Radzenie sobie z trudnymi emocjami i wypaleniem zawodowym
  • Trudne sytuacje w pracy z pacjentem i jego rodziną – zasady komunikacji
  • Ćwiczenia praktyczne

W czasie sesji uczestnicy biorąc udział w zaaranżowanych sytuacjach i scenkach będę uczyli się zastosowania praktycznego zgromadzonej wiedzy i umiejętności

  • Komunikacja w trudnych sytuacjach– ćwiczenia w małych grupach
  • Podsumowanie szkolenia, zakończenie

Zamów szkolenie

Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji

Wyślij zapytanie
Dział szkoleń

Osoba do kontaktu:

Barbara Patrejko

tel: 514-337-237

szkolenia@ceib.com.pl

Return to top of page