Negocjacje i komunikacja w pracy z pacjentem i w środowisku medycznym
Cele warsztatu:
Doskonalenie kompetencji komunikacyjno-negocjacyjnych.
Cele szczegółowe:
Zapoznanie z istotą negocjacji oraz zasadami ich prowadzenia, praktyczne rozwinięcie umiejętności negocjacyjnych w kontakcie z pacjentem i w środowisku medycznym. Wzmocnienie wiedzy i umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji interpersonalnej oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy w efekcie szkolenia zapoznają się z zasadami negocjowania, technikami wywierania wpływu i radzenia sobie z manipulacjami, poznają sposoby praktycznego wykorzystania negocjacji w pracy z pacjentem i środowisku medycznym. Poprawią swoje umiejętności efektywnej komunikacji, w tym zastosowania modelu Schulza von Thuna oraz nauczą się zasada przekazywania trudnych komunikatów.

Tematyka szkolenia
Sesja I 2. Sytuacje konfliktowe w pracy
W czasie sesji I uczestnicy będą analizowali najczęściej pojawiające się rodzaje konfliktów z pacjentem oraz w środowisku pracy. Zapoznają się z typologią konfliktów i poznają optymalne sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami.
- Koło konfliktu Moore’a i jego zastosowanie w pracy medycznej
- Konflikty rozwiązywalne i nierozwiązywalne
- Sposoby rozwiązywania konfliktów w środowisku medycznym
- Komunikacja w konflikcie
- Ćwiczenia praktyczne
Sesja II 1. Negocjacje jako metoda rozwiązywania konfliktów
W czasie sesji uczestnicy zapoznają się ze specyfiką negocjacji, poznają podstawy negocjowania oraz zasady przygotowania do negocjacji. Przetestują w praktyce swoje umiejętności negocjacyjne.
- Negocjacje – definicja i rozumienie
- BATNA i ZOPA w negocjacjach
- Negocjacje pozycyjne i negocjacje problemowe
- Przygotowanie do negocjacji
- Specyfika negocjacji z pacjentem i rodziną
- Ćwiczenia praktyczne
Sesja III 1. Negocjacje – techniki wywierania wpływu i radzenie sobie z manipulacjami
Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi technikami wywierania wpływu oraz poznają sposoby obrony przed nimi
- Reguła wzajemności
- Reguła konsekwencji
- Społeczny dowód słuszności
- Reguła autorytetu
- Reguła niedostępności
- Ćwiczenie praktyczne z zastosowaniem reguł
Sesja IV 1. Praktyczne wykorzystanie umiejętności negocjacyjnych.
W czasie sesji uczestnicy biorąc udział w zaaranżowanych sytuacjach i scenkach będę uczyli się zastosowania praktycznego zgromadzonej wiedzy i umiejętności
- Negocjacje w praktyczne – ćwiczenia w małych grupach
- Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia
Sesja I 1. Efektywna komunikacja
W czasie sesji I uczestnicy zapoznają się z zasadami efektywne komunikacji, poznają najczęściej spotykane zakłócenia komunikacyjne oraz sposoby udrażniania komunikacji.
- Proces komunikacji interpersonalnej
- Zakłócenia w komunikacji i sposoby ich przezwyciężania
- Komunikacja werbalna i pozawerbalna
- Aktywne słuchanie jako podstawa komunikacji
- Ćwiczenia praktyczne
Sesja II 1. Model komunikacji Schulza von Thuna i jego zastosowanie w pracy z pacjentem i w środowisku medycznym
Uczestnicy poznają czteropłaszczyznowy model komunikacji Schulza von Thuna i zasady wykorzystania modelu w pracy zawodowej.
- Model 4 uszu i 4 ust
- Zastosowanie modelu w pracy z pacjentem i jego rodziną
- Zastosowanie modelu w pracy w środowisku medycznym
- Ćwiczenia praktyczne
Sesja III 1. Trudne rozmowy – przekazywanie informacji pacjentom
W czasie sesji omówione zostaną zasady przekazywania trudnych informacji oraz sposoby radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami z tym związanymi.
- Emocje i ich znaczenie w przekazywaniu trudnych komunikatów
- Przekazywanie informacji o śmierci/ braku możliwości leczenia
- Radzenie sobie z trudnymi emocjami i wypaleniem zawodowym
- Trudne sytuacje w pracy z pacjentem i jego rodziną – zasady komunikacji
- Ćwiczenia praktyczne
Sesja IV 1. Praktyczne wykorzystanie umiejętności komunikacyjny w pracy medycznej
W czasie sesji uczestnicy biorąc udział w zaaranżowanych sytuacjach i scenkach będę uczyli się zastosowania praktycznego zgromadzonej wiedzy i umiejętności
- Komunikacja w trudnych sytuacjach– ćwiczenia w małych grupach
- Podsumowanie szkolenia, zakończenie
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl