Jak efektywnie zarządzać oddziałem i osiągać zakładane (nie tylko medyczne) cele
Cele i korzyści ze szkolenia:
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się z zespołem pracowniczym, rozwinięcie umiejętności w zakresie planowania i organizacji pracy własnej oraz podległego zespołu. Poprawa umiejętności komunikacyjnych związanych z codziennymi zadaniami oraz ich delegowaniem, poprawa umiejętności radzenia sobie z krytyką i reagowaniem na obiekcje oraz wzmocnienie poczucia pewności siebie w pełnieniu roli szefa, osoby odpowiedzialnej za samodzielne decyzje i skuteczność oraz jakość świadczonych usług medycznych.

Tematyka szkolenia
1. Ja w roli szefa –– czyli świadomość możliwości, ograniczeń i skuteczności samodzielnego działania. Role, zadania, zakres uprawnień
- Zakres zadań i uprawnień, a rola szefa (samodzielność, niezależność, konsultacje, podporządkowanie)
- Samodzielność i odpowiedzialność lekarzy, a strefy wpływu szefa – nadzór i egzekwowanie sposobu oraz jakości oferowanych usług
- Lekarz w roli lidera zadania (usługi, świadczenia) na rzecz pacjenta
- Profil kompetencji szefa – strefy rozwoju
2. Spotkanie z zespołem pracowniczym
- Przygotowanie do spotkania – reguły współpracy i funkcjonowania oddziału
- Budowanie klimatu współpracy – uwarunkowania. Korzyści wynikające ze współpracy
- Efekt synergii – ważne zagadnienie w kontekście konsultacji medycznych dla
- podnoszenia jakości usług medycznych i skuteczności leczenia. Fakty, wiedza, czy wyobrażenia i indywidualne doświadczenia
- Komunikacja w zespołach medycznych
- znaczenie dostępu do informacji oraz czytelności przekazu i precyzowania dostarczanych informacji
- znaczenie skuteczności komunikacji – ustalanie zgodności intencji z interpretacją
- rola poszukiwania oraz integrowania informacji
- pytania – ważne narzędzie nie tylko w procesie wyjaśniania wątpliwości, czy weryfikowania założeń (hipotez) wynikających z treści przekazu,
- wymiana informacji i doświadczeń pomiędzy pracownikami – przekazywanie dyżuru
- otwartość komunikacyjna i informacja zwrotna
- zjawisko kapitanozy w medycynie – konieczność oraz zagrożenia i korzyści
3. Proces podejmowania decyzji
- Kompetencje, umiejętności, uprawnienia i odpowiedzialność, a proces decyzyjny
- Modele procesu podejmowania skutecznych decyzji
- Interwencje medyczne
- Systemowe, długoterminowe leczenie
- Współpraca pomiędzy specjalistami
4. Sytuacje trudne w relacjach z pracownikami
- Rodzaje sytuacji trudnych w relacji z pacjentem oraz współpracownikiem
- Skuteczne reagowanie w trudnych sytuacjach
- Asertywność – ważne narzędzie budowania efektywnych relacji z rozmówcą w sytuacjach trudnych
- Radzenie sobie w sytuacjach zaskoczenia – nietypowe pytania, komentarze,
- Radzenie sobie z krytyka i obiekcjami
Metody prowadzenia szkolenia:
Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy, które:
- bezpośrednio aktywizują uczestników;
- są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach;
- dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę.
Stosujemy takie metody pracy jak: ćwiczenia indywidualne, dyskusja, scenki, symulacje, gry symulacyjne, ćwiczenia nabytych umiejętności, kwestionariusze do autoanalizy
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl