Skip links

Empatia w obsłudze pacjentów – profesjonalna opieka nad pacjentami

Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest dla pielęgniarek, salowych, opiekunów mających codzienny (bezpośredni i pośredni) kontakt z Pacjentami, którzy potrzebują szczególnej opieki, zrozumienia i empatii ze strony personelu.

Zapisy Formularz zgłoszeniowy
tn Empatia w obsłudze pacjentów

Tematyka szkolenia

Dział wprowadzający

  • Motywy psychologiczne, jakimi kieruje się Pacjent wybierając naszą usługę, nasz produkt
  • Pierwszy kontakt z Klientem, czyli “face to face”
  • Widzenie peryferyjne u kobiet, widzenie tunelowe u mężczyzn – a kontakt z Pacjentem
  • Jak słuchają kobiety a jak słuchają mężczyźni?
  • Komunikacja werbalna – zasada “win- win”
  • Komunikacja niewerbalna
  • Tworzenie partnerskich relacji z Pacjentami

 

    – pierwsze wrażenie
    – budowanie zaufania
    – troska o pacjenta
    – empatia
    – panowanie nad emocjami
    – komunikacja asertywna
    – opanowywanie oporu i konfliktów

 

  • Jakość w komunikacji a bariery w komunikacji
  • Oczekiwania Pacjentów a profesjonalna komunikacja
  • Potrzeby Pacjentów a profesjonalna komunikacja
  • Poziomy obsługi Pacjenta
  • Poziomy lojalności Pacjenta
  • Prezentacja prawidłowej obsługi Klienta z punktu widzenia psychologii
  • Reprezentacyjna i informacyjna funkcja Pielęgniarki
  • Zadania i obowiązki
  • Rola własnych przekonań i postaw w kontakcie z Pacjentem
  • Pierwsze wrażenie i jego rola w procesie budowania relacji z Pacjentem
  • Wygląd o zachowanie osoby będącej wizytówką szpitala, placówki
  • Rola komunikacji niewerbalnej w obsłudze (mowa ciała)
  • Spójność przekazu
  • Zasady etykiety biznesowej
  • Podstawowe zasady obsługi Pacjenta
  • Oczekiwania Pacjenta
  • Umiejętność odkrycia i zaspokojenia potrzeb Pacjenta
  • Dlaczego warto inwestować w profesjonalną obsługę Pacjenta
  • Efektywność w kontaktach z Pacjentem
  • Bariery w komunikacji i sposoby ich przełamywania
  • Asertywność w kontaktach z Pacjentami

Dział z naciskiem na EMPATIĘ

  • Co to jest inteligencja emocjonalna?
  • Jak powstają uczucia i emocje – mechanizmy ich powstawania
  • Emocje “pozytywne” i “negatywne” i ich wpływ na tworzenie się relacji między ludźmi
  • Język emocji
  • Oczekiwania Pacjenta a umiejętność wysłuchania
  • Oczekiwania Pacjenta a zrozumienie problemu
  • Umiejętność odkrycia problemu pacjenta
  • Zdolność słuchania Pacjenta ze zrozumieniem empatycznym
  • Zwroty stosowane w empatii
  • “Leczenie z traumy” poprzez budowanie relacji empatycznych
  • Motywowanie empatyczne Pacjenta
  • Co to jest stres? (trening relaksacji: w praktyce uczestnicy biorą udział w treningu relaksacji – czas trwania 30 min) i inne metody radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy
  • Najczęstsze źródła stresu zawodowego
  • Na co ma wpływ, a co jest wrodzone w ramach naszej wrażliwości na bodźce?
  • Techniki ułatwiające dokonanie zmiany uczuć i emocji
  • Porównanie typów negocjacyjnych
  • Spirala emocji
  • Poczucie koherencji a zarządzanie emocjami
  • Osobowość optymisty a osobowość pesymisty – a wpływ na emocje
  • System przekonań a nawykowe reakcje i najczęściej odczuwane emocje
  • Metody eliminacji niekorzystnych wzorców zachowań a sposoby postępowania
  • Techniki zmiany osłabiających przekonań
  • Jak się bronić przed wyuczoną bezradnością w życiu zawodowym i prywatnym
  • Analiza własnego stylu zachowania wg Marstona oraz dopasowanie własnego stylu do danej osoby
  • Komunikowanie się w sytuacjach emocjonalnych
  • Sposoby dopasowywania treści oraz formy do danego pacjenta
  • Informacja zwrotna
  • Budowanie stanu pewności siebie
  • Redukcja niepożądanego stresu i tremy
  • Intuicja jako jedna z kompetencji inteligencji emocjonalnej (EQ)
  • Rodzaje intuicji
  • Przykłady zastosowania z sukcesem intuicji w praktyce biznesu
  • Metody i techniki rozwoju intuicji

Zamów szkolenie

Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji

Wyślij zapytanie
Dział szkoleń

Osoba do kontaktu:

Barbara Patrejko

tel: 514-337-237

szkolenia@ceib.com.pl

Return to top of page