Zarządzanie zmianą w firmie. Komunikacja w procesie zmiany.
Cele szkolenia:
Dostarczenie wiedzy i narzędzi dla skuteczniejszej komunikacji w realnych sytuacjach zawodowych uczestników szkolenia. Przedstawimy uczestnikom modelową komunikację, która buduje dobre relacje i pomaga w rozwoju biznesu.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy otrzymają narzędzia, by eliminować błędy, które zbyt wiele ich kosztują. Będą komunikować się skuteczniej oraz łatwiej osiągać swoje zawodowe cele. Będą wreszcie kontrolować sposób w jaki się komunikują, co w prostej linii będzie pracowało na ich zawodowy sukces!
Tematyka szkolenia
1. Rola i znaczenie komunikacji w biznesie
- Rola komunikacji w warunkach XXI wieku
- Nasze wzajemne zależności w procesie komunikacji
- Komunikacja interpersonalna, gdy żyjesz i pracujesz wśród innych ludzi
- Cel i główne zasady skutecznej komunikacji w biznesie
- Kto, co, komu, dlaczego, kiedy trzeba komunikować?
- Czego komunikować nie trzeba lub nie wolno?
- Dlaczego komunikacja determinuje wszystkie procesy zachodzące w biznesie
2. Narzędzia skutecznej komunikacji
- Dobór odpowiednich kanałów i narzędzi komunikacji
- Zasady skutecznego uczestnictwa w bezpośrednich spotkaniach z klientem zewnętrznym/wewnętrznym
- Rozmowy telefoniczne – wady i zalety posługiwania się telefonem
- Maile, czyli poczta elektroniczna – jak pisać? do kogo? kiedy? kogo załączać do wiadomości?
- korespondencja papierowa – zasady i znaczenie oraz korzyści i wady
- Rozmowy bezpośrednie – podstawowe zasady i techniki skutecznej komunikacji
- Techniki werbalne
- Techniki niewerbalne
3. Komunikacja interpersonalna
- Co składa się na skuteczna komunikację?
- Słuchać, czy mówić? Dlaczego aktywne słuchanie, to kluczowa umiejętność każdego z Nas?
- Bariery komunikacyjne: przyczyny i recepty
- Jak konstruować i stosować informację zwrotną, czyli profesjonalny feedback?
- Dobre nawyki: słowność, odpowiedzialność za przyjęte zadanie – konsekwencje i zysk
4. Komunikacja werbalna na usługach skutecznego pracownika
- Zasady tworzenia skutecznego przekazu werbalnego
- Główna zasada: minimum znaków= maksimum treści
- Sztuka skutecznego argumentowania
- Komunikowanie się w warunkach kryzysowych : atak, manipulacja, utrata pozycji…
- Reguły Wywierania Wpływu na innych ludzi – R. Cialdini. Praktyczne wykorzystanie tych narzędzi
- Sztuka perswazji, czyli skuteczne wpływanie na poglądy i decyzji innych ludzi
- skuteczne pokonywanie drogi od „NIE” do „TAK” klienta
- implikacje, presupozycje oraz inne narzędzia perswazji
- składnia zdania w biznesie – tracą Ci, którzy to lekceważą!
- narzędzia obrony przed manipulacją
- Autoprezentacja, czyli świadome wywieranie wrażenia na innych ludzi. Recepta na sukces!
- Jak ważna dla skutecznej komunikacji jest wiedza o drugim człowieku?
- Typy osobowości i 4 style społeczne. Ja w zależnościach z innymi ludźmi
- Komunikacja a nasze systemy reprezentacji. Dopasowanie = sukces!
- Jak sprawić, aby nasi rozmówcy poczuli się ważni? Lista korzyści
- Dlaczego opłaca nam się elastyczność w relacjach z innymi?
5. Komunikacja niewerbalna na usługach skutecznego pracownika
- Dlaczego „czytanie” mowy ciała rozmówcy często mówi więcej niż jego słowa?
- Mowa ciała: sygnały pozytywne i negatywne
- Spójność mowy werbalnej i mowy ciała = wiarygodność komunikatów
- Aktywne słuchanie, czyli sztuka odzwierciedlania oraz inne narzędzia z tego obszaru
- Równanie Mehrabiana, czyli 1-sze wrażenie w procesie komunikowania się:
- podczas rozmowy bezpośredniej z klientem zewnętrznym/wewnętrznym
- podczas rozmowy telefonicznej
6. Asertywność i empatia - ich znaczenie dla skutecznej komunikacji
- Dlaczego Empatia i Asertywność podnoszą skuteczność komunikacji oraz budowania biznesowych relacji?
- Jak mówić NIE, aby osiągać swoje biznesowe i zawodowe cele nie raniąc przy tym innych?
- Asertywność – lista naszych praw a skuteczna komunikacja
- Obrona naszych praw i interesów w biznesie
Metody prowadzenia szkolenia:
Szkolenie to ma charakter interaktywny, gdyż w procesie uczenia się oraz zdobywania konkretnych umiejętności, w równym stopniu angażują wszystkich uczestników.
W czasie szkolenia tworzymy narzędzia dla uczestników, poruszając się w obszarach:
- pozyskiwania i utrwalania wiedzy
- zdobywania nowych umiejętności
- rzeczywistej refleksji nad naszymi postawami, które są „matrycami” naszego sukcesu
Metody/techniki/narzędzia szkoleniowe:
- Ćwiczenia, rozwiązywanie realnych sytuacji, konkretnych problemów uczestników szkolenia przez nich samych z pomocą trenera (ćwiczenia te są realizowane indywidualnie, w parach, w grupach)
- Dyskusje moderowane
- Feedback trenera (komentarze, oceny, naprowadzanie na optymalne rozwiązania = facylitacja, sugestie rozwiązań)
- Analiza studiów przypadków (case study’s)
- Odgrywanie ról – scenki + video feedback (na życzenie klienta)
- Interaktywne mini wykłady (do 20% czasu szkolenia)
- Indywidualne prace nad rozwojem kompetencji w określonych obszarach
- Testy i kwestionariusze (uczestnicy dowiedzą się więcej na swój temat)
- Gry i zabawy szkoleniowe („energizer’s”)
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl