Skip links

Zarządzanie zmianą w firmie. Komunikacja w procesie zmiany.

Cele szkolenia:

Dostarczenie wiedzy i narzędzi dla skuteczniejszej komunikacji w realnych sytuacjach zawodowych uczestników szkolenia. Przedstawimy uczestnikom modelową komunikację, która buduje dobre relacje i pomaga w rozwoju biznesu.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy otrzymają narzędzia, by eliminować błędy, które zbyt wiele ich kosztują. Będą komunikować się skuteczniej oraz łatwiej osiągać swoje zawodowe cele. Będą wreszcie kontrolować sposób w jaki się komunikują, co w prostej linii będzie pracowało na ich zawodowy sukces!

Zapisy Formularz zgłoszeniowy
tn Zarządzanie zmianą w firmie

Tematyka szkolenia

  • Rola komunikacji w warunkach XXI wieku
  • Nasze wzajemne zależności w procesie komunikacji
  • Komunikacja interpersonalna, gdy żyjesz i pracujesz wśród innych ludzi
  • Cel i główne zasady skutecznej komunikacji w biznesie
  • Kto, co, komu, dlaczego, kiedy trzeba komunikować?
  • Czego komunikować nie trzeba lub nie wolno?
  • Dlaczego komunikacja determinuje wszystkie procesy zachodzące w biznesie
  • Dobór odpowiednich kanałów i narzędzi komunikacji
  • Zasady skutecznego uczestnictwa w bezpośrednich spotkaniach z klientem zewnętrznym/wewnętrznym
  • Rozmowy telefoniczne – wady i zalety posługiwania się telefonem
  • Maile, czyli poczta elektroniczna – jak pisać? do kogo? kiedy? kogo załączać do wiadomości?
  • korespondencja papierowa – zasady i znaczenie oraz korzyści i wady
  • Rozmowy bezpośrednie – podstawowe zasady i techniki skutecznej komunikacji
  • Techniki werbalne
  • Techniki niewerbalne
  • Co składa się na skuteczna komunikację?
  • Słuchać, czy mówić? Dlaczego aktywne słuchanie, to kluczowa umiejętność każdego z Nas?
  • Bariery komunikacyjne: przyczyny i recepty
  • Jak konstruować i stosować informację zwrotną, czyli profesjonalny feedback?
  • Dobre nawyki: słowność, odpowiedzialność za przyjęte zadanie – konsekwencje i zysk
  • Zasady tworzenia skutecznego przekazu werbalnego
  • Główna zasada: minimum znaków= maksimum treści
  • Sztuka skutecznego argumentowania
  • Komunikowanie się w warunkach kryzysowych : atak, manipulacja, utrata pozycji…
  • Reguły Wywierania Wpływu na innych ludzi – R. Cialdini. Praktyczne wykorzystanie tych narzędzi
  • Sztuka perswazji, czyli skuteczne wpływanie na poglądy i decyzji innych ludzi
    • skuteczne pokonywanie drogi od „NIE” do „TAK” klienta
    • implikacje, presupozycje oraz inne narzędzia perswazji
    • składnia zdania w biznesie – tracą Ci, którzy to lekceważą!
    • narzędzia obrony przed manipulacją

 

  • Autoprezentacja, czyli świadome wywieranie wrażenia na innych ludzi. Recepta na sukces!
  • Jak ważna dla skutecznej komunikacji jest wiedza o drugim człowieku?
  • Typy osobowości i 4 style społeczne. Ja w zależnościach z innymi ludźmi
  • Komunikacja a nasze systemy reprezentacji. Dopasowanie = sukces!
  • Jak sprawić, aby nasi rozmówcy poczuli się ważni? Lista korzyści
  • Dlaczego opłaca nam się elastyczność w relacjach z innymi?
  • Dlaczego „czytanie” mowy ciała rozmówcy często mówi więcej niż jego słowa?
  • Mowa ciała: sygnały pozytywne i negatywne
  • Spójność mowy werbalnej i mowy ciała = wiarygodność komunikatów
  • Aktywne słuchanie, czyli sztuka odzwierciedlania oraz inne narzędzia z tego obszaru
  • Równanie Mehrabiana, czyli 1-sze wrażenie w procesie komunikowania się:
    • podczas rozmowy bezpośredniej z klientem zewnętrznym/wewnętrznym
    • podczas rozmowy telefonicznej
  • Dlaczego Empatia i Asertywność podnoszą skuteczność komunikacji oraz budowania biznesowych relacji?
  • Jak mówić NIE, aby osiągać swoje biznesowe i zawodowe cele nie raniąc przy tym innych?
  • Asertywność – lista naszych praw a skuteczna komunikacja
  • Obrona naszych praw i interesów w biznesie

 

Metody prowadzenia szkolenia:

Szkolenie to ma charakter interaktywny, gdyż w procesie uczenia się oraz zdobywania konkretnych umiejętności, w równym stopniu angażują wszystkich uczestników.

W czasie szkolenia tworzymy narzędzia dla uczestników, poruszając się w obszarach:

  • pozyskiwania i utrwalania wiedzy
  • zdobywania nowych umiejętności
  • rzeczywistej refleksji nad naszymi postawami, które są „matrycami” naszego sukcesu

Metody/techniki/narzędzia szkoleniowe:

  • Ćwiczenia, rozwiązywanie realnych sytuacji, konkretnych problemów uczestników szkolenia przez nich samych z pomocą trenera (ćwiczenia te są realizowane indywidualnie, w parach, w grupach)
  • Dyskusje moderowane
  • Feedback trenera (komentarze, oceny, naprowadzanie na optymalne rozwiązania = facylitacja, sugestie rozwiązań)
  • Analiza studiów przypadków (case study’s)
  • Odgrywanie ról – scenki + video feedback (na życzenie klienta)
  • Interaktywne mini wykłady (do 20% czasu szkolenia)
  • Indywidualne prace nad rozwojem kompetencji w określonych obszarach
  • Testy i kwestionariusze (uczestnicy dowiedzą się więcej na swój temat)
  • Gry i zabawy szkoleniowe („energizer’s”)

Zamów szkolenie

Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji

Wyślij zapytanie
Dział szkoleń

Osoba do kontaktu:

Barbara Patrejko

tel: 514-337-237

szkolenia@ceib.com.pl

Return to top of page