Stres i zarządzanie emocjami
Emocjonalne wyczerpanie, nadmierny dystans wobec osób i spraw, którym się służy, aż do utraty zaangażowania zawodowego – to powszechnie doświadczane przejawy syndromu wypalenia zawodowego. Jego efektem może być przedmiotowe traktowanie klientów, petentów, współpracowników. Praca przestaje dawać satysfakcję, a my przestajemy się rozwijać zawodowo, czujemy się przepracowani i niezadowoleni z wykonywanego zajęcia, które niegdyś sprawiało nam przyjemność. Jest to wynik wypalania się, czyli stresu występującego na skutek przepracowania.
Stres i zarządzanie emocjami jest “warsztatem”, a więc skoncentrujemy się głównie na praktycznych narzędziach, które można zastosować natychmiast do samego siebie, zamiast mówić sobie po raz kolejny: “Od jutra…” Mam nadzieję, że dwa dni poświęcone wytężonej pracy nad sobą, przyniosą Państwu zamierzone rezultaty w postaci większej efektywności w działaniu.
Grupa docelowa:
Niniejsze szkolenie przeznaczone jest dla bardzo szerokiego kręgu odbiorców niezależnie od ukierunkowania zawodowego i służbowego, bowiem tematyka ma charakter powszechnie obowiązujący.
Cele szkolenia:
Rozwijanie indywidualnych umiejętności w radzeniu sobie ze stresem, poznanie indywidualnych reakcji na stres, poznanie technik redukujących wpływ stresu, zdobycie umiejętności przygotowania się do sytuacji stresowych, poznanie wpływu stresu na zachowanie zespołów oraz nauka relaksacji i sposobów odreagowania stresu
Korzyści dla uczestników:
Po szkoleniu uczestnicy nauczą się identyfikować: własne źródła odczuwanego stresu, swoje reakcje na sytuacje stresotwórcze. Oprócz tego, obniżą intensywność przeżywanych negatywnych emocji, zmienią własne sposoby myślenia generującego stres oraz wzmocnią swoje zasoby fizyczne i psychiczne. Dodatkowo, zastanowią się jak dokonać możliwych i koniecznych zmian w otoczeniu, aby zmniejszyć stres.
Tematyka szkolenia
2. Co jest źródłem mojego stresu?
- postawa pro-aktywna i dokonywanie zmian w otoczeniu
- dokonywanie zmian w myśleniu
- styl myślenia – optymistyczny czy pesymistyczny
- kontrola dialogu wewnętrznego
4. Elementy psychologii kontaktów interpersonalnych a sposoby radzenia sobie ze stresem
- analiza własnego stylu zachowania wg Marstona
- budowanie stanu pewności siebie
- redukcja niepożądanego stresu i tremy
5. Sposoby uczenia się reagowania na stres
- dysocjacja, czyli technika “dystansowania się”
- wizualizacja
- wyciszanie
- muzykoterapia
7. Stres w miejscu pracy
- identyfikacja stresorów występujących w miejscu pracy
- czynniki odporności na stres
- warunki osiągania satysfakcji w pracy
- instytucjonalne uwarunkowania efektywności pracowników
8. Wypalenie zawodowe
- syndrom wypalenia zawodowego (symptomy i objawy)
- przeciwdziałanie i sposoby wystąpienia wypalenia zawodowego
9. Asertywność a poziom odczuwanego stresu
- postawy wobec innych wg. Berne’a
- informacja zwrotna model AID
- reguły informacji zwrotnej
- Prośba i odmawianie
- Asertywne chwalenie a przełamywanie barier stresujących
Metody prowadzenia szkolenia:
Szkolenie ma charakter treningu umiejętności – podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne, biorą udział w symulacjach, rozwiązują testy pozwalające dokonać samooceny umiejętności. Stosowane metody dydaktyczne to: analiza przypadku, grupowe i indywidualne rozwiązywanie problemów, symulacje, gry menedżerskie, testy, dyskusja moderowana i prezentacja trenera.
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl