SAVOIR VIVRE w biznesie
protokół dyplomatyczny a etykieta
Cele szkolenia
Niniejsze szkolenie ma na celu przybliżenie zarówno menedżerom, jak też wszelkim pracownikom administracji państwowej różnego szczebla oraz innych branż, zasad i zwyczajów obowiązujących zarówno w kontaktach zawodowych, jak i towarzyskich -z jednej strony w codziennej pracy zawodowej, z drugiej zaś podczas coraz częstszych szerokich kontaktów międzynarodowych. Poznanie tych zasad przyjętych i powszechnie stosowanych w świecie dyplomacji i biznesie może okazać się przydatne każdemu, komu zależy aby umieć się znaleźć w różnych sytuacjach, a także uniknąć niezręcznych bądź kłopotliwych sytuacji w codziennym funkcjonowaniu.
Grupa docelowa
Niniejsze szkolenie przeznaczone jest dla bardzo szerokiego kręgu odbiorców niezależnie od ukierunkowania zawodowego i służbowego, bowiem tematyka ma charakter powszechnie obowiązujący.
Korzyści dla uczestników
Szkolenie specjalistyczne z zakresu “Protokołu Dyplomatycznego i Etykiety”. Savoir Vivre w biznesie, administracji, turystyce i hotelarstwie. Niniejsze szkolenie przeznaczone jest dla bardzo szerokiego kręgu odbiorców niezależnie od ukierunkowania zawodowego i służbowego, bowiem tematyka ma charakter powszechnie obowiązujący.
Tematyka szkolenia
1. Elementarne zasady protokołu dyplomatycznego - część pierwsza
- historia protokołu dyplomatycznego
- formy dyplomatyczne
- podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego
- przywileje i immunitety
- język dyplomatyczny
- korespondencja dyplomatyczna
- flaga państwowa
- godło narodowe
- ceremoniały
- zasady precedencji
- stopnie dyplomatyczne
- stopnie konsularne
Elementarne zasady protokołu dyplomatycznego - część druga
- zastosowanie protokołu dyplomatycznego i dobre obyczaje w administracji
- jak budować swój autorytet i zespołu
- zasady postępowania we współpracy i kontaktach z podwładnymi
- organizacja pracy zespołu
- prowadzenie narad
- sekretariat i jego funkcje
- etykieta w administracji
- zasada pierwszeństwa
- tytułowanie
- tytułomania w Polsce jako negatywne zjawisko
2. Zebrania - sztuka wystąpień publicznych i prowadzenia dyskusji oraz sztuka rozmawiania i kontaktów służbowych i prywatnych
- Część pierwsza
– formy i organizacja zebrań
– kultura języka polskiego
– poprawna polszczyzna i właściwe akcentowanie wyrazów
– bezwzględne stosowanie zasady poprawności porozumiewania w języku ojczystym - Część druga
– protokół i zachowanie przy stole rozmów
– podpisywanie umów
– podstawowe zasady korespondencji
– redagowanie i adresowanie - Część trzecia
– bilety wizytowe
– rodzaje biletów
– bilety urzędowe
– bilety kombinowane
– bilety wspólne
– funkcje biletów wizytowych
– zasady używania i przechowywania
Metody prowadzenia szkolenia:
Zajęcia obejmują mini wykłady oraz trening psychologiczny oparty na technikach pracy z grupą oraz:
- zajęcia warsztatowe
- ćwiczenia
- dyskusja moderowana
- testy
- symulacje
- warsztat z wykorzystaniem kamery
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl