Szkolenie kelnerskie
Cel szkolenia
Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie organizacji i perfekcyjnej obsługi konsumenta.
Korzyści ze szkolenia:
Nabycie praktycznej wiedzy w zakresie organizacji i perfekcyjnej obsługi konsumenta.
Grupa docelowa:
Pracownicy restauracji, małej gastronomi, firm cateringowych.
Tematyka szkolenia
Dział I.
2. Organizacja zakładów gastronomicznych
- typy zakładów gastronomicznych
- wyposażenie sali konsumenckiej
- układ funkcjonalny zakładów gastronomicznych
3. Organizacja pracy na stanowisku kelnera
- systemy obsługi kelnerskiej
- formy obsługi kelnerskiej
- kultura osobista i etyka zawodowa kelnera
- ubiór i wyposażenie zawodowe kelnera
4.Przygotowanie sali konsumpcyjnej do obsługi
- nakrycie stołu obrusem (rodzaje, dobór i zmiana)
- serwetki – rodzaje i sposoby ich formowania
- zastawa stołowa – nakrywanie stołu
Ćwiczenia praktyczne:
- nakrywanie stołu obrusem
- zmiana obrusa bez i z udziałem konsumenta przy stole
- sposoby formowania serwetek na różne okazje
- nakrywanie stołu konsumenckiego w zależności od rodzaju i przeznaczenia posiłku
- praktyczne ćwiczenia powitania konsumenta i jego rozpoznawanie
- ćwiczenia z zakresu sugestywnej sprzedaży – opis produktu i sposoby sprzedaży
Dział II.
1.Techniki serwowania i podawania dań i napojów w restauracji
- zasady ogólne podawania i serwowania
- technika noszenia zastawy stołowej (tacy, talerzy, półmisków ,salaterek, filiżanek i sztućców)
- zasada zbierania naczyń ze stołu
- technika dokrywania sztućców do poszczególnych dań w obecności konsumenta
- rodzaje serwisów (metoda niemiecka, rosyjska, francuska i angielska)
- organizacja i podawanie przekąsek, zup, dań głównych i deserów
- podawanie i serwowanie napojów
- czynności wykonywane z lewej i z prawej strony konsumenta
- serwis specjalny – filetowanie, tranżerowanie i flambirowanie
Ćwiczenia praktyczne:
- praktyczne powitanie konsumenta
- przyjęcie zamówienia na aperitif
- przyjęcie zamówienia na posiłek
- pomoc w wyborze wina do posiłku
- realizacja zamówienia z zachowaniem wszelkich standardów kulinarnych
- proponowanie digestive, kawy, herbaty, cygar i koniaku
- prawidłowe rozliczenie się z konsumentem
- pożegnanie gościa
- ćwiczenia praktyczne podawania i serwowania napojów i potraw
- serwis francuski – tajniki i sposób prezentacji – ćwiczenia manualne
Dział III.
1. Rodzaje naparów kawowych
- film o parzeniu cappuccino
3. Mini kurs sommelierski
- historia i kultura wina
- rodzaje szczepów winogron
- regiony winiarskie
- wszystko o winie – proces winifikacji
- klasyfikacja win
- prezentacja i otwieranie wina
- dobór win do potraw
- temperatury podawania wina
- dobór kieliszków do wina
- przechowywanie win
- otwieranie wina
- dekantacja wina
- reklamowanie wina przez konsumenta
- degustacja wina
- schładzanie i ogrzewanie wina
Ćwiczenia praktyczne:
- Praktyczne ćwiczenia prezentacji i otwierania wina
- Ćwiczenia prawidłowego rozlewania wina
- Dekantowanie wina
- Degustacja wina i jego opis walorów smakowych
Metody prowadzenia szkolenia:
Zajęcia mają charakter praktyczny. Teoria służy jedynie wprowadzeniu w temat. Wszystkie zagadnienia stają się w ten sposób przedmiotem ćwiczeń i stanowią źródło głębszej obserwacji i analizy. Zakres ćwiczeń jest elastycznie dostosowywany do specyfiki pracy danej grupy uczestników szkolenia.
- prezentacja
- dyskusja
- metody aktywne i ćwiczenia praktyczne.
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl