Profesjonalny kurs kelnerski
Każde stanowisko niesie ze sobą konkretne oczekiwania ze strony organizacji, w której dany pracownik pracuje. Szczególnie ważnym aspektem istotnym z punktu widzenia zysków dla organizacji i samego pracownika gastronomii jest świadomość roli, jaką ma do spełnienia oraz jego identyfikacja z tą rolą. Dzięki świadomości roli pracownik może skutecznie pełnić swoją funkcję i realizować strategię organizacji. Znajomość roli i świadomość swojej roli, powoduje wykonywanie pracy przy wysokim poziomie motywacji. Dobry pracownik restauracji zdaje sobie sprawę z wagi odpowiedniego stosowania standardów w restauracji. Odpowiednie wykorzystanie znajomości standardów jest prostą drogą do osiągnięcia sukcesu. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi efekty pracy całego zespołu będą trwalsze.
Cele szkolenia:
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili: zdefiniować swoją rolę jako pracownika restauracji, Odnaleźć te elementy roli pracownika restauracji, które są spójne z ich osobistymi uzdolnieniami, określić swoje mocne strony i braki, pracować nad wykorzystywaniem swoich mocnych stron oraz nad ograniczaniem wpływu braków kompetencyjnych. Uczestnicy będą w stanie podchodzić do swojej pracy w sposób pro-aktywny z poczuciem odpowiedzialności za wynik, określić potrzeby i ich źródła satysfakcji z pracy oraz obsługiwać w sposób profesjonalny z zachowaniem obowiązujących standardów.
Korzyści dla uczestników:
Zwiększenie świadomości odnośnie własnej roli w organizacji, poznanie sposobów poprawienia własnej efektywności w pełnionej roli, umiejętność identyfikacji i wykorzystywania swoich mocnych stron w pracy, identyfikacja własnych obszarów do rozwoju potrzebnych do bycia efektywnym pracownikiem restauracji, umiejętność skuteczniejszego wpływania na wyniki restauracji poprzez aktywną sprzedaż i zwiększenie własnej wiedzy jako pracownika gastronomii.
Tematyka szkolenia
1. Cechy pracowników gastronomii:
- poznanie poszczególnych cech oraz wyglądu profesjonalnego pracownika restauracji
- zakazane zachowania
- dekalog kelnera
2. Zastawa stołowa:
- porcelana
- sztuciec
- szkło
- bielizna stołowa
3. Nakrywanie do stołu:
- restauracja ala’ carte
- śniadania
- lunch
- kolacja
- imprezy okolicznościowe
- bufety zasiadane
- cocktaile
- bankiety, rauty
4. Noszenie naczyń:
- trzy talerze
- taca
5. Rodzaje serwisu:
- niemiecki
- francuski
- rosyjski
- angielski
6. Obsługa gościa w restauracji:
- powitanie
- przyjęcie zamówienia
- serwis
- podanie rachunku
- podziękowanie za serwis
7. Serwis wina:
- podstawowe informacje o winie
- serwis wina
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl