Umiejętności kierownicze w Administracji
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących kierownicze stanowiska średniego i wyższego szczebla oraz dla przygotowujących się do zarządzania zespołem pracowniczym bądź działem organizacji.
O szkoleniu:
Kierowanie nie może być jedynie dziełem przypadkowo podejmowanych decyzji, gdyż prędzej czy później kończy się porażką i negatywnymi konsekwencjami. Kierowanie zespołem, projektem lub organizacją wymaga dużej wiedzy merytorycznej związanej z branżą, w której działa dana instytucja, ale jednocześni umiejętności bycia liderem. Do osoby kierującej należy motywowanie innych, delegowanie zadań, kontrola i podejmowanie trudnych decyzji, a nade wszystko dostrzeganie mocnych stron podwładnych, udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych, stwarzanie atmosfery do współpracy i dzielenia się doświadczeniami. Dobry kierownik myśląc długofalowo o celach organizacji oprócz tego, że powinien widzieć zachodzące zjawiska w kontekście przyczynowo-skutkowym, musi także umieć dostrzegać i poruszać się w ramach całego systemu jaki tworzy dana instytucja/organizacji.
Cele szkolenia:
WYKSZTAŁCENIE POSTAW:
- Odpowiedzialności za realizację celów organizacji/instytucji
- Odpowiedzialności za podejmowane przez siebie decyzje
- Stałego pogłębiania własnych umiejętności kierowania innymi
- Otwartości wobec nowych rozwiązań usprawniających funkcjonowanie organizacji
- Stałego dostosowywania się do zmieniających się warunków zewnętrznych, w których działa instytucji
NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI:
- Strategicznego myślenia o celach organizacji/instytucji
- Szybkiego podejmowania decyzji dotyczących organizacji
- Delegowani zadań na innych oraz ich egzekwowania
- Kierowania podwładnymi
- Budowania własnego autorytetu jako lidera
- Przekazywania ważnych i/lub trudnych decyzji
ZDOBYCIE I UTRWALENIE WIEDZY:
- Na temat organizacji/instytucji jako systemu
- Zasad i praw działających w systemach tworzonych przez organizacje
- Znaczenia emocji w procesie kierowania innymi
- Modelu samouczącej się organizacji jako strategii działania instytucji w kontekście szybko zmieniających się warunków zewnętrznych
Korzyści dla uczestników:
- Autodiagnoza własnego stylu kierowniczego i poziomu umiejętności kierowniczych
- Bardziej skuteczne kierowanie zespołem, działem instytucji bądź organizacją
- Zwiększenie własnej skuteczności jako lidera i kierownika
- Lepsze i szybsze osiąganie zaplanowanych celów instytucji
Tematyka szkolenia
1. Skuteczny kierownik
- autodiagnoza własnego stylu kierowania
- najważniejsze kompetencje kierownika
2. Podstawowe style kierowania innymi
- styl dominujący
- styl delegujący
- styl partycypacyjny
- inne style
3. Postrzeganie kierownika w organizacji
- znaczenie przywództwa
- ukryte modele myślowe
- autorytet lidera
- skuteczne budowanie autorytetu
4. Podejmowanie strategicznych decyzji
- szybkość i zdecydowanie lidera
- niezbędne dane dla podejmowania adekwatnych decyzji
- uwzględnianie zewnętrznych i wewnętrznych okoliczności
6. Empowerment
- delegowanie uprawnień
- dzielenie się odpowiedzialnością
Metody prowadzenia szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest metodami aktywnymi angażującymi uczestników obejmującymi m.in. ćwiczenia indywidualne i w parach, ćwiczenia w małych grupach, dyskusje, analizy przypadków, symulacje, miniwykład, scenki/odgrywanie ról, kwestionariusze, dzielenie się doświadczeniami oraz moderacja.
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl