Komunikacja i współpraca w zespole między pracownikami Urzędu
Grupa docelowa
Wszyscy pracownicy urzędów ze szczególnym wskazaniem na kadrę kierowniczą oraz pracowników bezpośrednio obsługujących klientów.
Cele szkolenia
- Zapoznanie z zasadami werbalnej i niewerbalnej komunikacji oraz problematyką nadawania i odbioru komunikatów,
- Zwiększenie efektywności komunikacji interpersonalnej,
- Poznanie sposobów unikania potencjalnych konfliktów poprzez świadome eliminowanie barier komunikacyjnych,
- Zrozumienie, wdrożenie i rozwój zasad efektywnej współpracy w zespole.
O szkoleniu:
Nie ma na świecie organizacji, w której nie występowałaby komunikacja. Jest natomiast bardzo wiele takich, w których zatrudnieni w niej ludzie, począwszy od najwyższej kadry kierowniczej a skończywszy na szeregowych pracownikach, nie znają, bądź błędnie interpretują podstawowe zasady komunikowania się. Jak pokazują badania, 75% czasu menedżerów związane jest w jakiś sposób z komunikowaniem się. Także na niższych szczeblach organizacji komunikacja jest istotnym aspektem jej funkcjonowania. Sposób komunikowania się wewnątrz organizacji jest także jedną z istotnych oznak kultury organizacyjnej.
Nawet znajomość najlepszych technik zarządzania czy motywowania personelu nie przyniesie żadnych efektów jeśli kierownik nie będzie w sposób prawidłowy komunikował się ze wszystkimi członkami zespołu. Proces ten działa także w druga stronę. Kierownik nigdy nie dowie się o sytuacji panującej na niższych szczeblach urzędu, jeśli jego pracownicy nie będą znali zasad skutecznej komunikacji. Co gorsza, najczęściej kierownikom wydaje się, że otrzymują wystarczające i rzetelne informacje lecz niestety ulegają one zniekształceniom i przeinaczeniom wędrując przez kanały informacyjne w organizacjach. Taka komunikacja przynosi więcej strat niż gdyby jej zupełnie nie było bo wszystkie strony popełniają błędy w kodowaniu i odkodowywaniu informacji. „Winę” za taki stan rzeczy ponoszą nieodpowiednio przeszkoleni kierownicy i ich pracownicy.
We współczesnym świecie informacja jest towarem i źródłem władzy. Każde usprawnienie procesu komunikacji wewnątrz urzędu, wzrost kompetencji pracowników związanych z komunikowaniem się niesie ze sobą zauważalny wzrost jakości funkcjonowania całej organizacji. Aby efekty te były jeszcze większe dobrze jest poznać, ustalić i przestrzegać zasad współpracy w zespole i pomiędzy nimi. Sprawne organizacje sukcesy mogą odnosić wówczas, gdy ich pracownicy potrafią współpracować i skutecznie komunikować się z innymi.
Korzyści dla uczestników:
Podczas szkolenia, jego uczestnicy zdobędą umiejętność kodowania i dekodowania komunikatów werbalnych i niewerbalnych. Nauczą się również wykorzystywania efektu pierwszego wrażenia do podnoszenia efektywności komunikowania się, dowiedzą się jak identyfikować i unikać stereotypów będących barierami komunikacyjnymi, ak niwelować bariery komunikacyjne oraz jak wzmacniać przekaz werbalny za pomocą komunikatów niewerbalnych. Ponadto, po szkoleniu, będą w stanie interpretować i na co uważać przy interpretacji mowy ciała, zrozumieją jak tworzyć atmosferę współpracy w zespole oraz jak wykorzystywać postawy rywalizacyjne do wzmacniania ducha współpracy.
Tematyka szkolenia
1. Wprowadzenie
- co to znaczy „komunikować się”
- kiedy i jak komunikujemy się
3. Pierwsze wrażenie
- siła pierwszego wrażenia
- pułapki pierwszego wrażenia
- pierwsze wrażenie jako kluczowy element rozpoczynania procesu komunikacji z Klientem
5. Kanały komunikacji
- treść (słowa)
- forma (ton głosu)
- mowa ciała (komunikacja niewerbalna
6. Komunikacja niewerbalna
- stereotypy związane z interpretacją mowy ciała
- rzeczywiste znaczenie gestów i sygnałów niewerbalnych
- wzmacnianie wiarygodności przekazu za pomocą mowy ciała
7. Pułapki psychologiczne w komunikacji i sposoby ich unikania
Zmysły i ich systemy reprezentacji:
- „wzrokowiec”
- “słuchowiec”
- „kinestetyk”
Metody prowadzenia szkolenia:
mini wykłady, wykłady interaktywne, scenki sytuacyjne, praca z kamerą video, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, autorska fabularna gra szkoleniowa
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl