Asertywne negocjacje
• Jak „grzecznie” być stanowczym?
• Jak asertywnie odmawiać?
• Jak wykryć i uniknąć pułapki negocjacyjne?
• Jak umiejętnie prowadzić trudne rozmowy?
• Techniki i sztuczki negocjacyjne.
• Jak zwiększyć pewność siebie w negocjacjach?
Cel szkolenia
Celem szkolenia nauczenie uczestników praktycznych umiejętności negocjacyjnych, uodpornienie na twardych negocjatorów stosujących tricki i manipulacje. Uczestnicy nauczą się jak przygotować się do rozmów, jak panować nad przebiegiem rozmów, jak uzyskać satysfakcjonujący wynik. Warsztat, w trakcie którego uczestnicy będą trenować nabyte umiejętności. Nauczą się rozpoznawać sygnały mowy ciała, oceniać jego rzeczywiste możliwości (najniższa/najwyższa cena, inne), doprowadzać do sytuacji wygranej i zadowolenia obu stron.

O szkoleniu
Kierowanie nie może być jedynie dziełem przypadkowo podejmowanych decyzji, gdyż prędzej czy później kończy się porażką i negatywnymi konsekwencjami. Kierowanie zespołem, projektem lub organizacją wymaga dużej wiedzy merytorycznej związanej z branżą, w której działa dana instytucja, ale jednocześni umiejętności bycia liderem. Do osoby kierującej należy motywowanie innych, delegowanie zadań, kontrola i podejmowanie trudnych decyzji, a nade wszystko dostrzeganie mocnych stron podwładnych, udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych, stwarzanie atmosfery do współpracy i dzielenia się doświadczeniami. Dobry kierownik myśląc długofalowo o celach organizacji oprócz tego, że powinien widzieć zachodzące zjawiska w kontekście przyczynowo-skutkowym, musi także umieć dostrzegać i poruszać się w ramach całego systemu jaki tworzy dana instytucja/organizacji.
Tematyka szkolenia
1. Negocjator – w poszukiwaniu ideału
- Jaki jest poziom mojej asertywności?
- – rozpoznanie własnej asertywności
- – jakie skutki osobiste i zawodowe przynosi Twoje zachowanie
- – klucze do asertywności
- Asertywność w kontaktach interpersonalnych
- – naucz się odmawiać
- – naucz się prosić i mówić o swoich potrzebach
- – naucz się chwalić
- – naucz się przyjmować krytykę i wyrażać ją konstruktywnie
- – naucz się przyjmować komplementy
- – śmiało wyrażaj swoje przekonania
- – wyrażaj swoje uczucia
- – broń swoich granic
2. Poznaj broń „przeciwnika” - sposoby rozpoznawania i utylizowania zachować i taktyk dystrybucyjnych
- Teoria gier a realne negocjacje
- Dylemat więźnia
- Informacja – jej rola w negocjacjach
3. Komunikacja w relacji Klient/pracownik
- Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji
- Sztuka przekonywania do własnego zdania
- Typologia słuchaczy/Klientów
- „Technologie” prezentacyjne
- Zwroty „parzące” i „nęcące”
- Technika kwitowania pytań
4. „Targowanie”
- Sprawdzone taktyki targowania
- Kiedy ustępować i jak nie popełnić błędu
- Sposoby radzenia sobie z impasem
5. Zakończenie rozmowy
- Taktyki zakończenia
- Spisywanie ustaleń – kto, kiedy i dlaczego?
- Jak sprawić aby druga strona była jeszcze bardziej zadowolona?
6. Jak zadbać o komunikację?
- Zanim odpowiesz upewnij się, że zrozumiałeś
- Kieruj się logiką nie emocjami
- Zadawaj konkretne pytania
- Pamiętaj o kontakcie wzrokowym
- Nie przerywaj
7. Narzędzia negocjacyjne
- Odwrót
- Perswazja
- Milczenie
- Ograniczenia czasowe
- Zapisy w kontraktach
- Opóźnianie lub zaprzestanie działania
- Upoważnienie do negocjacji
- Ultimatum – nie mylić z odwrotem „ta cena jest możliwa, jeśli zakupicie to teraz”
- Mit pierwszego ruchu
8. Podstępne taktyki negocjacyjne; sposoby radzenia sobie; czy możne je stosować samemu?
- Rozmyślne oszustwo
- Fałszywe fakty
- Niejasny mandat
- Wojna psychologiczna
- Sytuacje stresujące (zimno, brak napojów)
- Ataki personalne (odmowa słuchania, kontaktu wzrokowego, obraźliwe gesty, słowa)
- Procedura „dobrego”
- Groźba, odmowa negocjowania
- Radykalne żądania, eskalacja żądań
- Bezlitosny partner „zgadzam się, ale mój szef”
- Wykalkulowane opóźnienie
- „Zgadzasz się albo nie” – zignoruj, wprowadź inne rozwiązanie
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl