Public Relations w instytucji publicznej
Grupa docelowa
Szkolenie adresowane jest do: rzeczników prasowych, PR-managerów, doradców i asystentów ds. mediów lub promocji. Mogą z niego skorzystać również urzędnicy wysokiego szczebla, którzy byli, są lub planują dalej być związani z PR i budowaniem relacji z mediami.
O szkoleniu:
Kadra zarządzająca większości instytucji docenia znaczenie budowania wizerunku i marki w mediach oraz wartości, jakie daje komunikacja zewnętrzna ze społeczeństwem rozumianym także jako społeczność lokalna. Wydziały lub samodzielne stanowiska ds. PR stały się nieodłącznym elementem struktury administracji publicznej. Struktura ta jest stopniowo rozbudowywana i przenoszona do instytucji podległych, jednostek samorządowych i zakładów publicznych. Celem szkolenia jest zaprezentowanie zasad i technik działania PR w nowoczesnej instytucji publicznej i gminie. Konsekwencją będzie wzrost poparcia społecznego dla władz instytucji i dla działań, które realizują one na rzecz dobra wspólnego obywateli. Szkolenie obejmuje również elementy PR instytucji lub gminy na poziomie Unii Europejskiej.
Cele szkolenia:
WYKSZTAŁCENIE POSTAW:
- Nastawienia na komunikację i skuteczne budowanie relacji publicznych
- Nawyków prawidłowego komunikowania się z publicznością instytucji
- Koncentracji na uzyskaniu celu – skutecznym PR instytucji
- Pewności siebie i skutecznym eliminowaniu tremy przed przemawianiem lub kamerą
- Zrozumienia kim jest publiczność instytucji i na co zwraca uwagę
NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI:
- Prawidłowego doboru narzędzi PR do publiczności instytucji
- Analizy publiczności i wyboru skutecznych elementów PR
- Kreowania wydarzeń za pomocą słów
- Budowania wizerunku instytucji bez wykorzystania słów
- Skutecznego komunikowania się i tym samym osiągania wyznaczonych celów instytucji
- Prezentacji treści mediom i w mediach
ZDOBYCIE I UTRWALENIE WIEDZY:
- Realizacji PR urzędu przy wykorzystaniu zawsze za małych środków budżetowych instytucji na promocję
- O public relations urzędu jak sztuce budowania relacji publicznych z wykorzystaniem także innych narzędzi niż w PR biznesowym
- Stworzenia sieci komunikacyjnej, która ułatwi realizację public relations w instytucji
- Kreowania wydarzeń medialnych
- Budowania i utrzymywania kontaktów z dziennikarzami
- Wykorzystania innych narzędzi marketingu do public relations
Korzyści dla uczestników:
Szkolenie zostało skonstruowane z myślą o PR-owcach, którzy:
- zdobywali wiedzę i doświadczenie w instytucjach prywatnych
- zajmują się promocją swoich instytucji od lat i potrzebują przypomnienia
- wiedzy oraz uzyskania informacji o nowych pomysłach na dalszy PR
PR instytucji publicznej w praktyce różni się od budowania relacji firmy. Osoby zajmujące się PR w urzędach, spółkach państwowych i samorządowych skoro w nich pracują mają już ogólną wiedzę na ten temat. Dlatego korzyścią szkolenia nie jest zdobycie wiedzy tylko jej przypomnienie lub uzupełnienie. Korzyści są więc klasyczne dla aktywnego PR-owca: pomysły, kontakty i wymiana doświadczeń. W efekcie przekłada się to na:
- ułatwienie pracy
- zaoszczędzenie czasu
- realizację efektywnych pomysłów
- w konsekwencji na awans, uznanie zdolności PR i satysfakcję
Tematyka szkolenia
3. Urząd - media - społeczeństwo. Skuteczne komunikowanie się z otoczeniem urzędu i gminy
- na poziomie gminy i mediów lokalnych
- na poziomie powiatu i województwa i mediów regionalnych
- na poziomie kraju i mass mediów
- na poziomie Unii Europejskiej
- media branżowe i społecznościowe
4. Strategia PR instytucji i gminy
- cele i podstawy planowania w PR
- dopasowanie narzędzi PR do sytuacji i polityki gminy
6. Zasady współpracy z mediami i formułowanie przekazu korzystnego dla samorządu i instytucji.
Oczekiwania dziennikarzy od managerów jednostek samorządowych i rządowych oraz od specjalistów ds. PR, czyli jak czytelnie i profesjonalnie przygotować:
- komunikat i informację prasową
- opracowanie prasowe
- konferencję i briefing prasowy
- oświadczenie
9. Jak „nie dać się wodzić za nos”, czyli prawa i zasady rzetelnej komunikacji i dobrych relacji z dziennikarzami:
- obowiązki dziennikarza – wybrane zagadnienia prawne
- ochrona przed manipulacją przekazu
- wiarygodny i pozytywny komunikat
- sprostowanie jako ostateczność
10. Różnice w przekazie, czyli jak prawidłowo i skutecznie wykorzystać różne media do prezentacji instytucji i jej polityki:
- media elektroniczne
- Internet
- media drukowane
- media branżowe
12. Jak wykreować wydarzenia medialne
- imprezy okolicznościowe
- koncerty charytatywne
- przygotowanie innych wydarzeń medialnych
- patronat medialny i imprezy masowe
- kampanie społeczne jako element kreacji wizerunku gminy i administracji
Metody prowadzenia szkolenia:
- wiedza i doświadczenie trenera – a co za tym idzie liczne przykłady
- obrazujące PR w innych instytucjach
- prezentacja multimedialna
- dyskusja i burze mózgów
- ćwiczenia indywidualne i grupowe, w tym symulacja najczęściej
- występujących sytuacji z dziennikarzami
- praca z kamerą
- case study
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl