Skip links

Efektywne planowanie sprzedaży

Cele szkolenia:

Dostarczymy uczestnikom wiedzy na temat skutecznego planowania sprzedaży. Uczestnicy szkolenia poznają swoje słabe i mocne strony w tym obszarze. Przeprowadzimy również uczestników przez proces samoanalizy ich własnych umiejętności w procesie planowania sprzedaży, by mogli zdefiniować swój „start up” i świadome rozwijać obszary do rozwoju. Przećwiczymy niezbędne umiejętności potrzebne da profesjonalnego planowania sprzedaży. Pokażemy praktyczne rozwiązania stosowane w biznesie oraz najlepsze praktyki dla efektywnego planowania sprzedaży.

Korzyści ze szkolenia:

Po tym szkoleniu każdy uczestnik będzie potrafił samodzielnie dokonać profesjonalnego zaplanowania celów sprzedażowych w dany przedziale czasowym. W swojej zawodowej praktyce będą popełniać mniej błędów oraz sami zauważą efekty profesjonalnego planowania sprzedaży. Te praktyki będą miały wpływ na skuteczniejsze zarządzanie biznesem, wzrost motywacji zespołu sprzedażowego i wzrost biznesu!.

Zapisy Formularz zgłoszeniowy
tn leader briefing business people PJECLTE

Tematyka szkolenia

  • Wizja i strategia firmy a planowanie sprzedaży
  • Cele firmy i cele zespołu a planowanie sprzedaży
  • Format celów SMART a osiągalność celów
  • Plan marketingowy a plan sprzedaży
  • Plan sprzedażowy a budżet działu sprzedaż
  • Trendy w sprzedaży
  • Rynek sprzedaży, konkurencja
  • Struktura sprzedaży
  • Relacje z klientami
  • Rentowność biznesu
  • Struktura rynku
  • Reguła Pareto: 80 -20
  • Stosowanie danych ogólnie dostępnych
  • Stosowanie danych z „desk research”
  • Zachowania konsumentów – grupy docelowe, segmenty rynku
  • Od szczegółu do ogółu
  • Od ogółu do szczegółu
  • Wybór metody
  • Nadawanie ram
  • Na klientów
  • Na grupy
  • Na linie produktów
  • Na produkty
  • Zakresy czasowe
  • Zakresy marżowe
  • Zakresy obrotu
  • Przed firmą
  • Przed klientem
  • przed zespołem
  • Przygotowanie do analizy raportu
  • Próby „na sucho”
  • Nie kłam – nie mów wszystkiego
  • Excel – pomocne narzędzie
  • Kontrola siebie i pracowników
  • Regularność
  • Konsekwencja
  • Wsparcie techniczne
  • Kalendarze
  • Przypomnienia
  • Listy – wydruki okresowe
  • Co robić? Komu? Kiedy? Gdy budżet jest przekroczony?
  • Zadania i cele wyznaczane metodą SMART
  • Delegowanie zadań
  • Kontrola metod pracy i rezultatów – monitoring rozliczeń
  • Coaching zespołu
  • Ujednolicony system podsumowań okresowych – narzędzie
  • Jasne cele, znane konsekwencje, czytelna ocena
  • Argumentacja korzyścią – motywowanie klienta
  • SWOT – analiza
  • Poziom świadomości załogi klienta – znaczenie dla osiągnięcia przewagi u klienta wśród innych dostawców
  • Sprzedaż z „pozycji klienta”
  • Nie da się rozszyfrować potrzeb klienta w twoim gabinecie!
  • Rola wiarygodności, kompetencji, szybkości podejmowania decyzji
  • Utożsamienie planów sprzedaży z celami i wartościami firmy
  • Plany klienta a nasze plany – rola elastyczności, wsłuchania w głos klienta – jego decyzje, potrzeby, wizje, obawy
  • Ty w roli biznesowego doradcy klienta
  • Kontrola wykonania, zmiany w budżecie

Metody prowadzenia szkolenia:

Szkolenie to ma charakter interaktywny, gdyż w procesie uczenia się oraz zdobywania konkretnych umiejętności, w równym stopniu angażują wszystkich uczestników.

W czasie szkolenia tworzymy narzędzia dla uczestników, poruszając się w obszarach:

  • pozyskiwania i utrwalania wiedzy
  • zdobywania nowych umiejętności
  • rzeczywistej refleksji nad naszymi postawami, które są „matrycami” naszego sukcesu

 

Metody, techniki oraz narzędzia szkoleniowe:

  • Ćwiczenia, rozwiązywanie realnych sytuacji, konkretnych problemów uczestników szkolenia przez nich samych z pomocą trenera (ćwiczenia te są realizowane indywidualnie, w parach, w grupach)
  • Dyskusje moderowane
  • Feedback trenera (komentarze, oceny, naprowadzanie na optymalne rozwiązania = facylitacja, sugestie rozwiązań)
  • Analiza studiów przypadków (case study’s)
  • Odgrywanie ról – scenki + video feedback (na życzenie klienta)
  • Interaktywne mini wykłady (do 20% czasu szkolenia)
  • Indywidualne prace nad rozwojem kompetencji w określonych obszarach
  • Testy i kwestionariusze (uczestnicy dowiedzą się więcej na swój temat)
  • Gry i zabawy szkoleniowe („energizer’s”)

Zamów szkolenie

Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji

Wyślij zapytanie
Dział szkoleń

Osoba do kontaktu:

Barbara Patrejko

tel: 514-337-237

szkolenia@ceib.com.pl

Return to top of page