Zapobieganie chorobom narządu ruchu oraz fizjoprofilaktyka dotycząca ergonomii pracy personelu medycznego
Rejestratorka jest wizytówką przychodni i pracujących w niej lekarzy. Od niej zależy ilu pacjentów zapisze się na wizytę i z jakim nastawieniem przyjdą do przychodni. Rejestratorka powinna reprezentować sobą wysoki poziom obsługi, umieć odpowiedzieć na każde pytanie pacjenta oraz posiadać umiejętności promocji i sprzedaży usług przychodni.
Grupa docelowa:
Personel medyczny (pielęgniarki)
Cele szkolenia:
Przyswojenie podstawowych wiadomości z zakresu ergonomii pracy i profilaktyki związanej z narządem ruchu. Poznanie zasad przyjmowania prawidłowych pozycji w czasie pracy siedzącej i stojącej. Nabycie umiejętności wykonywania ćwiczeń profilaktycznych wzmacniających układ stawowo-mięśniowy.

Tematyka szkolenia
1. Wprowadzenie do ergonomii – podstawowe pojęcia.
- Cele nauczania ergonomii wśród personelu medycznego
- Przestrzeganie zasad ergonomii pracy:
- a. prawidłowa pozycja siedząca, odpowiednie stanowisko pracy dopasowane do wzrostu i wymiarów pracownika
- b. prawidłowa sylwetka podczas pracy przy łóżku chorego i wykonywaniu czynności zabiegowych,
- Zastosowanie w praktyce.
2. Metody pracy przy pacjencie siedzącym i leżącym – wady i zalety
- Planowanie pracy zespołu medycznego
- Zastosowanie w praktyce.
4. Czynniki etiologiczne schorzeń związanych z wykonywaniem zawodu.
- Umiejętność rozpoznawania czynników szkodliwych
5. Sposoby zapobiegania skutkom obciążeń związanych z pracą w placówce medycznej.
Ćwiczenia praktyczne
-
- a. zapobieganie przeciążeniom narządu ruchu
- b. ćwiczenia wzmacniające układ stawowo-mięśniowy
Metody prowadzenia szkolenia:
- Metody podające – proces przyswajania: wykład informacyjny, wyjaśnienie
- Metody poszukujące, kreatywne – problemowe – proces odkrywania, związane z twórczym myśleniem i działaniem
- Ćwiczenia – metoda pokazu, omówienie i demonstracja technik terapeutycznych; metoda laboratoryjna – wykonywanie przez kursantów badania funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego, wykonywanie zabiegów, metody dyskusyjne.
- Metody aktywizujące: proaktywne (usamodzielniające) – uczą samokontroli i samooceny własnego działania, sprzyjają samodzielności myślenia i realizacji zadań oraz dyskusja dydaktyczna
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl