Telefoniczna obsługa trudnego klienta
Cele szkolenia:
Celem tego szkolenia jest pokazanie rzeczy, które w największym stopniu determinują skuteczność i jakość telefonicznej obsługi Klienta oraz przekonanie do tego Uczestników podczas ćwiczeń w sytuacjach kopiujących ich rzeczywistość biznesową.
Korzyści dla uczestników:
Korzyści z tego szkolenia, to stworzenie, tzw. „koszyka narzędzi”, czyli zebranie i udostępnienie Uczestnikom wszystkich możliwych instrumentów, które w praktyce posłużą im do efektywnej obsługi klienta przez telefon. W prostej linii podniesie to jakość obsługi Klienta, obniży liczbę reklamacji oraz usprawni w tej części funkcjonowanie firmy.
Tematyka szkolenia
1. Wiedza z obszaru komunikacji werbalne w procesie telefonicznej obsługi kineta
- Podstawowa wiedza z obszaru skutecznej komunikacji na usługach tych, którzy obsługują klientów
- Jakie korzyści płyną z tego, że nauczysz się słuchać ludzi?
- Jakie korzyści daje nam zadawanie pytań otwartych w stosunku do zadawania pytań zamkniętych w rozmowie z klientem?
- Czym jest „dopytywanie” oraz co z tego wynika?
- Jakie korzyści daje podczas spotkania z trudnym klientem daje nam rozmowa językiem korzyści?
- Co mówić? A czego nie mówić podczas rozmowy z Klientem?
- Jak sprawić, aby klienci poczuli się ważni? Co wówczas zyskujemy?
- Podstawowa wiedza z obszaru skutecznej komunikacji na usługach tych, którzy obsługują trudnych klientów
- Jakie korzyści płyną z tego, że nauczysz się słuchać ludzi?
- Jakie korzyści daje nam zadawanie pytań otwartych w stosunku do zadawania pytań zamkniętych w rozmowie z klientem?
- W jaki sposób dowiadywać się o potrzebach trudnych klientów?
- Czym jest „dopytywanie” oraz co z tego wynika?
- Jakie korzyści daje podczas spotkania z trudnym klientem daje nam rozmowa językiem korzyści?
- Dlaczego wyciąganie przedwczesnych wniosków na temat innych ludzi, najczęściej jest zgubne w skutkach?
- Jak sprawić, aby nasi rozmówcy poczuli się ważni? Co wówczas zyskujemy?
- Dlaczego opłaca nam się elastyczność w relacjach z klientami?
- Jak wykorzystać „na plus” poglądy trudnych klientów?
- Jak ważne jest nasze pozytywne nastawienie, aby w kontaktach z klientami unikać nieporozumień?
2. Kontakt telefoniczny z trudnym klientem
- W jaki sposób dowiadywać się o potrzebach trudnych klientów?
- Jak wykorzystać „na plus” poglądy trudnych klientów?
- Dlaczego w kontaktach z trudnym Klientem nie wgrywają głównie Ci, którzy wiedzą – co powiedzieć, tylko Ci, którzy wiedzą – jak to powiedzieć!
- W jaki sposób bronić się przed manipulacja ze strony trudnego klienta?
- Jak rozmawiać ze zdenerwowanym klientem?
- Jak nauczyć się umiejętnie kontrolować poziom emocji Klienta oraz poziom emocji własnych?
- Zarządzanie emocjami w sytuacji ataku Klienta
- Czy warto przyjmować postawę „piorunochronu” w kontakcie ze zdenerwowanym klientem?
3. Asertywność i empatia na usługach profesjonalnej obsługi klienta przez telefon
- Dlaczego Empatia i Asertywność w kontaktach z trudnym klientem gwarantuje nam skuteczne rozwiązywanie trudnych sytuacji?
- Jak mówić NIE, aby osiągać swoje cele nie raniąc przy tym innych?
- Sztuka wywierania wpływu i perswazji zawsze pomocna podczas obsługi Klienta
4. Profesjonalna postawa w sytuacji reklamacji ze strony klienta
- Czym jest reklamacja klienta?
- Jakie korzyści dla naszej firmy płyną z reklamacji od klientów?
- W jaki sposób podchodzić do reklamacji?
5. Podstawy „savoir vivre” w kontaktach z klientami:
- Podstawowe zasady telefonicznej etyki w kontakcie z klientem
- Jakość mówienia – co ją stwarza?
- Aktywne słuchanie podczas telefonicznej rozmowy z klinem
- W jaki sposób podczas telefonicznej rozmowy z klientem stworzyć „image” profesjonalisty?
- Ważne jest co mówisz? równie ważne jest, jak to mówisz?
6. Kształtowanie postawy pro-klienckiej podczas telefonicznej rozmowy z klientem
- Pracownik obsługi klienta – doradcą klienta
- Rozmowa z klientem językiem korzyści
- Wykorzystanie na plus krytyki ze strony klienta
- Podstawowe zasady pro-klientowskiego nastawienia do klienta
- Jak rozmawiać ze zdenerwowanym klientem?
- Jak nauczyć się umiejętnie kontrolować poziom emocji Klienta oraz poziom emocji własnych?
- Zarządzanie emocjami w sytuacji ataku Klienta
- Czy warto przyjmować postawę „piorunochronu” w kontakcie ze zdenerwowanym klientem?
Metody prowadzenia szkolenia:
Szkolenie to ma charakter interaktywny, gdyż w procesie uczenia się oraz zdobywania konkretnych umiejętności, w równym stopniu angażują wszystkich uczestników.
W czasie szkolenia tworzymy narzędzia dla uczestników, poruszając się w obszarach:
- pozyskiwania i utrwalania wiedzy
- zdobywania nowych umiejętności
- rzeczywistej refleksji nad naszymi postawami, które są „matrycami” naszego sukcesu
Metody/techniki/narzędzia szkoleniowe:
- Ćwiczenia, rozwiązywanie realnych sytuacji, konkretnych problemów uczestników szkolenia przez nich samych z pomocą trenera (ćwiczenia te są realizowane indywidualnie, w parach, w grupach)
- Dyskusje moderowane
- Feedback trenera (komentarze, oceny, naprowadzanie na optymalne rozwiązania = facylitacja, sugestie rozwiązań)
- Analiza studiów przypadków (case study’s)
- Odgrywanie ról – scenki + video feedback (na życzenie klienta)
- Interaktywne mini wykłady (do 20% czasu szkolenia)
- Indywidualne prace nad rozwojem kompetencji w określonych obszarach
- Testy i kwestionariusze (uczestnicy dowiedzą się więcej na swój temat)
- Gry i zabawy szkoleniowe („energizer’s”)
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl