Komunikacja wewnętrzna w pozytywnym kreowaniu wizerunku hotelu
Cele szkolenia:
Uczestnicy zapoznają się ze znaczeniem kanałów percepcyjnych poszczególnych typów odbiorców i praktycznymi sposobami wykorzystania ich. Poznają wpływ poprawnej gestykulacji oraz sposoby kierowania uwagą odbiorców za pomocą gestykulacji oraz postawy ciała w kreowaniu wizerunku hotelu. Nauczą się poprawnie wyznaczać granice osobiste odbiorców.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą wiedzieli jak: rozpoznać różnice w stylach komunikacji innych ludzi, dostosować swój styl porozumiewania się do innych, aktywnie słuchać, precyzować konkretnie myśli i informacje, rozpoznawać stan emocjonalny rozmówcy, rozpoznać konflikty i nieporozumienia, posługiwać się technikami reakcji na sytuację konfliktową, posługiwać się technikami udzielania informacji zwrotne oraz budować asertywne komunikaty (wyrażanie własnego zdania, prośba, odmowa).
Sztuka komunikacji międzyludzkiej i porozumiewania się jest jednym ze sposobów podnoszenia jakości naszego życia. Sukces osobisty zależy w dużej mierze od zdolności porozumiewania się. Zdolności te można i trzeba rozwijać, udoskonalać i ćwiczyć wraz z pojawianiem się nowej wiedzy na temat tego, w jaki ludzie odbierają i interpretują komunikaty przekazywane im przez innych. Także w naszym życiu prywatnym i zawodowym pojawiają się coraz bardziej złożone sytuacje, a to wymaga od nas poznawania i zastosowania nowych technik i sposobów porozumiewania się. I w końcu, zgodnie z zasadą wolności i możliwości, im większa nasza wiedza i bogatszy repertuar naszych zachowań tym większa nasza skuteczność, lepsze radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych. Szkolenie z skierowane jest do kadry kierowniczej . Szkolenie jest także doskonałą okazją na konfrontację z samym sobą, okazją do zastanowienia się, czego naprawdę chcemy, co naprawdę robimy i na ile nasze umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji z pracownikami, klientami są rozwinięte. ,,Komunikacja wewnętrzna w pozytywnym kreowaniu wizerunku hotelu’’ jest ,,warsztatem’’, a więc skoncentrujemy się głównie na praktycznych narzędziach, które można zastosować natychmiast do samego siebie, zamiast mówić sobie po raz kolejny:’’ Od jutra…’’ Mam nadzieję, że dwa dni poświęcone wytężonej pracy nad sobą, przyniosą Państwu zamierzone rezultaty w postaci większej efektywności w działaniu i umiejętności interpersonalnych.
Tematyka szkolenia
1. Rola pierwszego wrażenia i mowy ciała w kreowaniu wizerunku hotelu
- Twój wygląd też mówi
- Zasada 55-38-7 – pokazanie modelu
- Elementy mowy ciała a nastawienie rozmówcy
- Jak utrzymać zainteresowanie z naszym rozmówcą?
- Zasady utrzymywania kontaktu wzrokowego z odbiorcą
2. Umiejętność aktywnego słuchania
- aktywne słuchanie
- słyszenie i rozumienie
3. Jak skutecznie argumentować i przekazywać informacje
- komunikacja jedno i dwustronna
- komunikacja formalna i nieformalna
- bariery w przekazywaniu informacji
- zasady budowania komunikatu
- zadawanie pytań a pewność siebie
4. Elementy psychologii kontaktów interpersonalnych a budowanie wizerunku siebie w oparciu o własne zasoby, możliwości, dokonania
- analiza własnego stylu zachowania wg. Marstona oraz dopasowanie własnego stylu do danej osoby
- sposoby dopasowywania treści oraz formy do danego odbiorcy
- budowanie stanu pewności siebie
- redukcja niepożądanego stresu i tremy
5. Budowanie postawy asertywnej
- postawy wobec innych wg. Berne’a
- informacja zwrotna model AID
- reguły informacji zwrotnej a wpływ na budowanie wizerunku
- Prośba i odmawianie
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl