Autoprezentacja – kreowanie wizerunku skutecznego urzędnika
Grupa docelowa
Szkolenie adresowane jest do wszystkich pracowników i do kadry kierowniczej instytucji publicznych.

O szkoleniu:
Po siedmiu sekundach od wejścia do sali uczestnicy spotkania wyrabiają sobie zdanie na Twój temat. Oceniają Twoją twarz, garnitur lub marynarkę, analizują sylwetkę i gesty. To samo robi każdy, z kim się spotykasz jako urzędnik. To dopiero początek. Świadomie lub nieświadomie każda osoba, z którą się widzisz, współpracujesz, dosłownie każdy mieszkaniec obserwuje Twoje zachowanie. Nie warto pozostawiać autoprezentacji samej sobie. Od tego zależy nie dzień dzisiejszy, tylko przyszłość. Opinia idzie w świat, a w świecie urzędów, polityki i administracji, trudno jest zamazać złe wrażenie. To wymaga ciężkiej pracy.Podczas szkolenia pokażemy nie tylko sposób oceny urzędnika przez petenta, pracownika, dziennikarza, biznesmena, radnego, czy posła, mówić krótko przez innych ludzi. Zaprezentujemy na co zwracają uwagę. Szkolenie da uczestnikowi wiedzę o sposobach kreowania wizerunku, o mechanizmach manipulacji wrażeniem, doborze narzędzi do konkretnych grup docelowych. Powiemy uczestnikom jak dobrać garderobę, jakich gestów używać a jakich nie, jak wykorzystać elementy aparycji do osiągnięcia założonego celu, jakich dodatków używać oraz jak zarządzać przestrzenią, a nawet stołem, aby zdobyć wiedzę o nastawieniu partnera rozmowy. Dzięki szkoleniu zrozumiesz, dlaczego wypowiadane przez Ciebie słowa, to tylko 10 procent komunikatu odbieranego przez ludzi.
Cele szkolenia:
WYKSZTAŁCENIE POSTAW:
- Prawidłowa samoocena własnej prezentacji jako człowieka i jako urzędnika
- Analiza zachowań i wizerunku innych urzędników, dziennikarzy, partnerów i klientów instytucji
- Koncentracja uwagi na kreowaniu prawidłowego wizerunku
- Motywacja do skutecznej autoprezentacji w relacjach urzędowych i prywatnych
- Nastawienie się na komunikację i zrozumienie zasad relacji interpersonalnych
NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI:
- Szybkiego odczytywania sygnałów autoprezentacyjnych rozmówców
- Budowania relacji dostosowanych do potrzeb i sytuacji
- Kreowania wrażenia bez wykorzystania słów
- Stosowania i odczytywania mowy ciała
- Komunikowania się skutecznie i tym samym osiągania wyznaczonych celów
- Planowania wizerunku
ZDOBYCIE I UTRWALENIE WIEDZY:
- Szybkiego odczytywania sygnałów autoprezentacyjnych rozmówców
- Budowania relacji dostosowanych do potrzeb i sytuacji
- Kreowania wrażenia bez wykorzystania słów
- Stosowania i odczytywania mowy ciała
- Komunikowania się skutecznie i tym samym osiągania wyznaczonych celów
- Planowania wizerunku
Korzyści dla uczestników:
- Uczestnik uzyska trzy podstawowe korzyści: szansę na awans i prestiż,realną umiejętność wpływania na swój sukces zawodowy, dobrą komunikację z otoczeniem czyli poprawienie relacji z innymi ludźmi.
- Po szkoleniu uczestnik dołączy do grona 2 % aktywnych zawodowo osób, które potrafią prawidłowo prezentować się czyli skutecznie wpływać na odbiorców. Pozostałe 98 % tylko myśli, że to robi.
- Ustalenie obecnego wizerunku uczestnika szkolenia, zrozumienie jak postrzegają uczestnika współpracownicy, dziennikarze, partnerzy biznesowi i szeroko rozumiana opinia publiczna.
- Uświadomienie sobie swoich błędów w kreowaniu wizerunku. Naprawienie ich dzięki wykorzystaniu wiedzy uzyskanej podczas szkolenia
- Zdobycie wiedzy o czynniku decydującym o powodzeniu każdej rozmowy – o autoprezentacji
- Uzyskanie wiedzy o sztuce planowania i realizowania wizerunku, jaki zamierza mieć uczestnik szkolenia w oczach innych ludzi. Wizerunek nie będzie taki jak przed szkoleniem – chaotyczny, nieprawidłowy lub niepełny. Wizerunek będzie skuteczny
- Zbudowanie szkieletu autoprezentacji, którą uczestnik będzie już sam uzupełniał po szkoleniu. Uczestnikowi nie będzie potrzebny doradca wizerunkowy, ponieważ będzie widział jak budować swój wizerunek i jak prezentować się innym
Tematyka szkolenia
1. Wprowadzenie
- co to znaczy „komunikować się”
- kiedy i jak komunikujemy się
3. Pierwsze wrażenie
- siła pierwszego wrażenia
- pułapki pierwszego wrażenia
- pierwsze wrażenie jako kluczowy element rozpoczynania procesu komunikacji z Klientem
5. Kanały komunikacji
- treść (słowa)
- forma (ton głosu)
- mowa ciała (komunikacja niewerbalna
6. Komunikacja niewerbalna
- stereotypy związane z interpretacją mowy ciała
- rzeczywiste znaczenie gestów i sygnałów niewerbalnych
- wzmacnianie wiarygodności przekazu za pomocą mowy ciała
7. Pułapki psychologiczne w komunikacji i sposoby ich unikania
Zmysły i ich systemy reprezentacji:
- „wzrokowiec”
- “słuchowiec”
- „kinestetyk”
Metody prowadzenia szkolenia:
mini wykłady, wykłady interaktywne, scenki sytuacyjne, praca z kamerą video, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, autorska fabularna gra szkoleniowa
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl