Profilaktyka mobbingu w miejscu pracy. Aspekty prawne i psychologiczne
Cele ogólne:
Poszerzenie kompetencji, w zakresie przeciwdziałania i radzenia sobie z mobbingiem w pracy.
Cele szczegółowe:
Poznanie przyczyn mobbingu w miejscu pracy, wzrost umiejętności odróżniania sytuacji konfliktowych od mobbingu, poszerzenie kompetencji w zakresie radzenia sobie z mobbingiem, poznanie metod przeciwdziałania mobbingowi, poznanie zasad reagowania, gdy przełożony lub współpracownik niesłusznie oskarży Cię o stosowanie mobbingu.
Zdobyte umiejętności:
Odróżnianie sytuacji konfliktowych od mobbingu, asertywne reagowania na działania mobbingowe, radzenie sobie z niesłusznymi oskarżeniami o mobbing oraz budowanie kultury organizacyjnej przeciwdziałającej zachowaniom mobbingowym.
Tematyka szkolenia
Sesja I
- Wprowadzenie do szkolenia, przestawienie programu i celów warsztatu
- Podstawowe pojęcia, rozumienie i przyczyny mobbingu
- Metody oddziaływań mobbingowych
Sesja II
- Psychologiczne uwarunkowania działań mobbera
- Psychologiczna sytuacja ofiary
- Mobbing w relacji przełożony – podwładny
- Mobbing pomiędzy współpracownikami
Metody szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi. Uczestnicy są aktywnie włączani w proces szkoleniowy. W trakcie zajęć wykorzystywane są metody: analiza przypadku, ćwiczenia z obserwatorem, dyskusja moderowana, praca w małych grupach, scenki, wykład.
Zamów szkolenie
Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji
Wyślij zapytanie
Dział szkoleń
Osoba do kontaktu:
Barbara Patrejko
tel: 514-337-237
szkolenia@ceib.com.pl