Skip links

CROSS-SELLING I UP-SELLING czyli efektywne podnoszenie sprzedaży w gastronomii

Kelner to sprzedawca, który za sprawą swoich umiejętności, profesjonalizmu oraz znajomości technik i psychologii sprzedaży potrafi celnie zaspokoić nawet najbardziej wymagających gości. W naszych realiach, niezwykle istotnym aspektem trafienia w gusta gości lokali gastronomicznych jest wyszkolona kadra, która umiejętnie zadba nie tylko o atmosferę przy stole, ale także o to by oferta jaką otrzymają goście z jego ust była optymalna i dobrana do ich potrzeb. Korzystając z usług gastronomicznych często można zaobserwować brak umiejętności prowadzenia owocnych konwersacji z gośćmi, podnoszenia sprzedaży, umiejętności polecania ofert wiązanych, rozpoznania typów gości i ich faktycznych potrzeb, czy chociażby wykorzystania mowy ciała. Szkolenie to ma za zadanie podnieść kwalifikacje kelnerów pracujących w branży hotelowej w zakresie up-sellingu oraz cross- sellingu, aby ich praca była owocna i efektywna.

Zapisy Formularz zgłoszeniowy
tn CROSS SELLING I UP SELLING w gastronomii

Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest przeszkolenie osób pracujących w gastronomii, w wyniku którego nastąpi zwiększenie umiejętności posługiwania się technikami sprzedaży, zwiększenie sprzedaży asortymentu dostępnego w lokalu, zwiększenie świadomości sprzedaży wiązanej w lokalach hotelowych. Uczestnicy nabędą umiejętność rozpoznania typów psychologicznych gości skutkująca efektywną sprzedażą,rozpoznanie faktycznych potrzeb gości oraz umiejętność podnoszenia sprzedaży poprzez zasady cross- selling i up- selling. Uczestnicy będą w stanie umiejętne maksymalizowanie zyski przy każdej transakcji, wzbogacą słownictwo niezbędne do dokonywania sprzedaży produktów luksusowych.

Z przebytego szkolenia wypływa wiele korzyści nie tylko dla kelnerów, którzy w nim uczestniczyli, ale także dla pracodawców, którzy niejednokrotnie zapewniają szeroki asortyment towarów i dają możliwości, ale kelnerzy nie zawsze potrafią te możliwości wykorzystać.

Korzyści ze szkolenia:

Szkolenie skutkuje większą efektywnością sprzedaży i podniesieniem standardów obsługi w lokalach.

Tematyka szkolenia

1. Przedstawienie technik sprzedaży i omówienie ich zastosowania w praktyce.

2. Co to jest up- selling?

3. Co to jest cross- selling?

4. Zapoznanie się kelnerów ze słownictwem stosowanym podczas prowadzenia sprzedaży.

5. Czym jest kompleksowa sprzedaż miejsca, towarów i obsługi.

6. Poszczególne etapy sprzedaży:

    1. – zbadanie potrzeb klienta;
      – prezentacja;
      – radzenie sobie z zastrzeżeniami;
      – zamykanie sprzedaży;
      – zadbanie o kontakt po sprzedaży;
      – przemyślenie całego procesu;
      – wyciągnięcie wniosków;
      – nawiązanie kontaktu;

7. Rozpoznanie typów gości.

8. Jak rozpoznać gry prowadzone przez gości.

9. Jak rozpoznać cel wizyty gościa.

10. Omówienie przykładowych stereotypów.

11. Zasady radzenie sobie z trudnymi gośćmi.

12. Poznaj samego siebie- wykorzystanie swoich zalet w prowadzeniu sprzedaży.

13. Omówienie cech osobowości szczególnie istotnych przy obsłudze gości.

14. Umiejętność wyciągania z gości informacji, które będzie można wykorzystać, aby podnieść efektywność.

15. Techniki rozwiązywania problemów przy stole.

16. Jak załagodzić nawet największe potknięcia serwisowe i uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.

17. Wnioski i tezy, które sprawdzimy w części praktycznej.

1. Uczenie się komunikowania w sytuacjach trudnych.

2. Obsługa gości z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa.

3. Prowadzenie rozmów przy stole z wykorzystaniem wiedzy o gościu.

4. Techniki zadawania pytań.

5. Sposoby obrazowego opisywania pozycji z karty.

6. Prezentacja osoby kelnera przy stole.

Metody prowadzenia szkolenia:

Warsztaty będą odbywały się w grupach poprzez odgrywanie scen obsługi z zastosowaniem technik konwersacji i technik sprzedaży. Sytuacje będą obejmowały:

  • uczenie się komunikowania w sytuacjach trudnych
  • obsługa gości z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa
  • prowadzenie rozmów przy stole z wykorzystaniem wiedzy o gościu
  • techniki zadawania pytań
  • sposoby obrazowego opisywania pozycji z karty
  • prezentacja osoby kelnera przy stole.

Zamów szkolenie

Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji

Wyślij zapytanie
Dział szkoleń

Osoba do kontaktu:

Barbara Patrejko

tel: 514-337-237

szkolenia@ceib.com.pl

Return to top of page