Skip links

Szkolenie kelnerskie

Cel szkolenia

Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie organizacji i perfekcyjnej obsługi konsumenta.

Korzyści ze szkolenia:

Nabycie praktycznej wiedzy w zakresie organizacji i perfekcyjnej obsługi konsumenta.

Grupa docelowa:

Pracownicy restauracji, małej gastronomi, firm cateringowych.

Zapisy Formularz zgłoszeniowy
tn Szkolenie kelnerskie

Tematyka szkolenia

Dział I.

  • typy zakładów gastronomicznych
  • wyposażenie sali konsumenckiej
  • układ funkcjonalny zakładów gastronomicznych
  • systemy obsługi kelnerskiej
  • formy obsługi kelnerskiej
  • kultura osobista i etyka zawodowa kelnera
  • ubiór i wyposażenie zawodowe kelnera

 

  • nakrycie stołu obrusem (rodzaje, dobór i zmiana)
  • serwetki – rodzaje i sposoby ich formowania
  • zastawa stołowa – nakrywanie stołu
  • nakrywanie stołu obrusem
  • zmiana obrusa bez i z udziałem konsumenta przy stole
  • sposoby formowania serwetek na różne okazje
  • nakrywanie stołu konsumenckiego w zależności od rodzaju i przeznaczenia posiłku
  • praktyczne ćwiczenia powitania konsumenta i jego rozpoznawanie
  • ćwiczenia z zakresu sugestywnej sprzedaży – opis produktu i sposoby sprzedaży

 

Dział II.

  • zasady ogólne podawania i serwowania
  • technika noszenia zastawy stołowej (tacy, talerzy, półmisków ,salaterek, filiżanek i sztućców)
  • zasada zbierania naczyń ze stołu
  • technika dokrywania sztućców do poszczególnych dań w obecności konsumenta
  • rodzaje serwisów (metoda niemiecka, rosyjska, francuska i angielska)
  • organizacja i podawanie przekąsek, zup, dań głównych i deserów
  • podawanie i serwowanie napojów
  • czynności wykonywane z lewej i z prawej strony konsumenta
  • serwis specjalny – filetowanie, tranżerowanie i flambirowanie

 

  • praktyczne powitanie konsumenta
  • przyjęcie zamówienia na aperitif
  • przyjęcie zamówienia na posiłek
  • pomoc w wyborze wina do posiłku
  • realizacja zamówienia z zachowaniem wszelkich standardów kulinarnych
  • proponowanie digestive, kawy, herbaty, cygar i koniaku
  • prawidłowe rozliczenie się z konsumentem
  • pożegnanie gościa
  • ćwiczenia praktyczne podawania i serwowania napojów i potraw
  • serwis francuski – tajniki i sposób prezentacji – ćwiczenia manualne

Dział III.

  • film o parzeniu cappuccino
  • historia i kultura wina
  • rodzaje szczepów winogron
  • regiony winiarskie
  • wszystko o winie – proces winifikacji
  • klasyfikacja win
  • prezentacja i otwieranie wina
  • dobór win do potraw
  • temperatury podawania wina
  • dobór kieliszków do wina
  • przechowywanie win
  • otwieranie wina
  • dekantacja wina
  • reklamowanie wina przez konsumenta
  • degustacja wina
  • schładzanie i ogrzewanie wina

 

  • Praktyczne ćwiczenia prezentacji i otwierania wina
  • Ćwiczenia prawidłowego rozlewania wina
  • Dekantowanie wina
  • Degustacja wina i jego opis walorów smakowych

Metody prowadzenia szkolenia:

Zajęcia mają charakter praktyczny. Teoria służy jedynie wprowadzeniu w temat. Wszystkie zagadnienia stają się w ten sposób przedmiotem ćwiczeń i stanowią źródło głębszej obserwacji i analizy. Zakres ćwiczeń jest elastycznie dostosowywany do specyfiki pracy danej grupy uczestników szkolenia.

  • prezentacja
  • dyskusja
  • metody aktywne i ćwiczenia praktyczne.

 

Zamów szkolenie

Jeśli masz jakieś pytania co do naszej oferty, nasz dział szkoleń chętnie udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji

Wyślij zapytanie
Dział szkoleń

Osoba do kontaktu:

Barbara Patrejko

tel: 514-337-237

szkolenia@ceib.com.pl

Return to top of page