Menedżer z postawą lidera

W trakcie naszych szkoleń, często pytamy menedżerów, kto spośród nich jest prawdziwym Przywódcą? Zdziwieni pytaniem, po dłuższej chwili większość z nich odpowiada, że każdy nim jest! Gdy w kolejnym pytaniu prosimy o wskazanie kompletnej listy cech i umiejętności, które czynią z nich Przywódców, wówczas po przestawieniu zalewie kilku z nich następuje długa cisza.


Grupa docelowa:

Obecni lub/i nowozatrudnieni menedżerowie/kierownicy działów sieci handlowej i ich zastępcy bądź też pracownicy z myślą o awansie lub kandydaci na stanowiska kierownicze. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla doświadczonych, jak i początkujących menedżerów kierowników.


Cele szkolenia:

Celem tego szkolenia jest przedstawienie całej listy kompetencji (wiedza, umiejętności, doświadczenie, zdolności, cechy, przyjmowane postawy, życiowa dojrzałość), którymi powinien cechować się Menedżer Przywódca oraz wskazanie, w jaki sposób skuteczny Menedżer może sięgnąć po szacunek i autorytet Przywódcy.


Korzyści dla uczestników:

Dostarczymy Państwu wiedzy, która pomoże sprawnie pokonać drogę od menedżera do szanowanego i poważanego przez swój zespół Przywódcy. Wówczas świąteczne życzenia otrzymywać będziecie nie z powodu lęku przed zemsta szefa, lecz dlatego, że ludzie będą darzyć Was należytym uznaniem i szacunkiem. Wówczas jasne będzie, że jesteście dla nich prawdziwym Przywódcą. Ale na to trzeba zapracować. Dla Państwa najważniejsze są jednak korzyści biznesowe, a lista ta jest naprawdę długa. Na jej czele jest zmotywowany i mocno zaangażowany zespół, który poświęca się dla osiągania wspólnych celów. A starty? Ku przestrodze przestawię tezę, której nie trzeba udowadniać, mianowicie: „Ludzie przychodzą do pracy do firm, ale odchodzą głównie od menedżerów."


TEMATYKA:

1. Aby być Przywódcą nie wystarczy być skutecznym Menedżerem!


2. Różne style zarządzania a Przywództwo


3. Zarządzasz jak Przyjaciel czy jak Policjant? Poszukiwania własnego stylu zarządzania


4. Kiedy Menedżer staje się Przywódcą? Kompetencje Menedżera vs kompetencje Lidera


5. Czym cechuje się Przywódca?


6. Kiedy Menedżer mam szansę stać się Przywódcą. Test „Beblina” pokazujący pełnione role
6. w zespole


7. Różnica między robieniem, zarządzaniem a przewodzeniem


8. Poziomy Przywództwa oraz drogowskaz Przywódcy


9. Jak się wdrapać i utrzymać na górze przywództwa?


10. Kierujesz? Rządzisz? Motywujesz? Motywuj i inspiruj swój zespół, a sięgniesz po sukcesy!


11. Burza mózgów oraz inne narzędzia rozwoju kreatywności w rękach Menedżera Przywódcy


12. Menedżerskie zaufanie, delegowanie uprawnień i Empowerment - tajemnica Menedżerów


13. Coaching – najtrudniejsze a zarazem najskuteczniejsze narzędzie rozwoju własnego Zespołu


14. Skuteczna komunikacja na usługach Przywódcy:

  • Umiejętność aktywnego słuchania innych
  • Konstruktywna krytyka
  • „Feedback”, czyli informacja zwrotna
  • Sztuka rozwiązywania sporów i konfliktów

  • 15. Asertywność i Empatia atutami dojrzałego Menedżera Przywódcy


    16. Autorytet Szefa. Jak go zbudować i utrzymać?


    17. Jak postrzegasz siebie jako lidera zespołu?


    18. Jak traktujesz swój zespół? Test


    19. Osobisty rozwój oraz „Koło Życia” Menedżera - Lidera


    20. Leadership w literaturze J. Walscha i B. Traicy, czyli o tym, jak to czynią najlepsi?


    21. W jaki sposób misję i wizję firmy przenosić i realizować w firmie i w swoich zespołach?


    Metody szkolenia:

    Szkolenie to ma charakter interaktywny, gdyż w procesie uczenia się oraz zdobywania konkretnych umiejętności, w równym stopniu angażują wszystkich uczestników. W czasie szkolenia tworzymy narzędzia dla uczestników, poruszając się w obszarach:

  • pozyskiwania i utrwalania wiedzy
  • zdobywania nowych umiejętności
  • rzeczywistej refleksji nad naszymi postawami, które są „matrycami”
  • naszego sukcesu

  • Ponad to:

  • Ćwiczenia, rozwiązywanie realnych sytuacji, konkretnych problemów uczestników szkolenia przez nich samych z pomocą trenera (ćwiczenia te są realizowane indywidualnie, w parach, w grupach)
  • Dyskusje moderowane
  • Feedback trenera (komentarze, oceny, naprowadzanie na optymalne rozwiązania = facylitacja, sugestie rozwiązań)
  • Analiza studiów przypadków (case study’s)
  • Odgrywanie ról - scenki + video feedback (na życzenie klienta)
  • Interaktywne mini wykłady (do 20% czasu szkolenia)
  • Indywidualne prace nad rozwojem kompetencji w określonych obszarach
  • Testy i kwestionariusze (uczestnicy dowiedzą się więcej na swój temat)
  • Gry i zabawy szkoleniowe („energizer’s”)


  • Osoba do kontaktu

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    e-mail: kinga.nowacka@ceib.com.pl

    Mogą też Państwo wysłać maila z zapytaniem na adres: szkolenia@ceib.com.pl


    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania