CROSS-SELLING I UP-SELLING
Jak ugryźć więcej z dotychczasowego biznesu?

Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy z obszaru cross-sellingu i up-sellingu. Pokażemy czym są oraz jak cenne są te narzędzia w realiach wysokiej konkurencji rynkowej. Przedstawimy uczestnikom pełną Listę Dobrych Praktyk w tym obszarze oraz przećwiczymy konkretne sytuacje sprzedażowe z użyciem tych narzędzi.


Korzyści ze szkolenia:

Korzyści z tego szkolenia to w krótkim czasie maksymalne wykorzystanie tego, co daje nam już istniejący portfel klientów. Profesjonalnie zastosowany cross-selling i up selling w krótkim czasie dają biznesową satysfakcję obu stronom. Każdy uczestnik szkolenia zostanie wyposażony w narzędzia jeszcze skuteczniejszej sprzedaży. Każdy uczestnik szkolenia będzie widział jak i gdzie wypracować wartość dodaną dla rozwoju swojego biznesu.


TEMATYKA:

1. Co to jest cross-selling i up-selling?


2. Cross-selling. Koncepcja sprzedaży krzyżowej – komplementarnej/uzupełniającej


3. Up-selling. Koncepcja sprzedaży dodatkowej - poprzez podnoszenie wartości i funkcjonalności
3. zakupionych towarów


4. Myślenie cross-sellingowe i up-sellingowe – bezwzględny wymóg naszych czasów!


5. Maksymalizacja zysków z jednej transakcji


6. Struktura rozmowy sprzedażowej w formule cros-sellingu i up-sellingu


7. Na którym etapie sprzedaży stosować cross-selling i up-selling?


8. Formuła: Cecha –Zaleta – Korzyść na usługach cross-sellingu i up-sellingu


9. Potrzeby klienta a cross-selling i up-selling


10. Jak pomóc klientowi podjąć decyzję zakupu wykorzystując ideę cross-sellingu i up-sellingu?


11. Techniki „otwierania portfela” Klientów


12. Narzędzia cross-sellingu i up-sellingu:

  • Jak korzystać z bazy Klientów?
  • Klasyfikacja potencjalnych Klientów
  • Klasyfikacja generalna
  • System pięciogwiazdkowy
  • Wybór klientów ( firm/nazwisk) z listy
  • 13. Cross-selling i up-selling w praktyce


    14. Najlepsze wzorce! Mc Donald’s, Shell, Stat Oil,... – mistrzostwo cross-sellingu


    15. Tworzenie trwałej więzi z klientem w corss-sellingu i up -sellingu


    16. Korzyści z cross-sellingu i up-sellingu:

  • dla klienta
  • dla nas

  • 17. Ćwiczenia praktyczne z cross-selling’u i up-selling’u – przykłady uczestników szkolenia!


    Metody prowadzenia szkolenia:

    Szkolenie to ma charakter interaktywny, gdyż w procesie uczenia się oraz zdobywania konkretnych umiejętności, w równym stopniu angażują wszystkich uczestników.


    W czasie szkolenia tworzymy narzędzia dla uczestników, poruszając się w obszarach:

  • pozyskiwania i utrwalania wiedzy
  • zdobywania nowych umiejętności
  • rzeczywistej refleksji nad naszymi postawami, które są „matrycami” naszego sukcesu

  • Metody/techniki/narzędzia szkoleniowe:

  • Ćwiczenia, rozwiązywanie realnych sytuacji, konkretnych problemów uczestników szkolenia przez nich samych z pomocą trenera (ćwiczenia te są realizowane indywidualnie, w parach, w grupach)
  • Dyskusje moderowane
  • Feedback trenera (komentarze, oceny, naprowadzanie na optymalne rozwiązania = facylitacja, sugestie rozwiązań)
  • Analiza studiów przypadków (case study’s)
  • Odgrywanie ról – scenki + video feedback (na życzenie klienta)
  • Interaktywne mini wykłady (do 20% czasu szkolenia)
  • Indywidualne prace nad rozwojem kompetencji w określonych obszarach
  • Testy i kwestionariusze (uczestnicy dowiedzą się więcej na swój temat)
  • Gry i zabawy szkoleniowe („energizer’s”)


  • Osoba do kontaktu

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    e-mail: kinga.nowacka@ceib.com.pl

    Mogą też Państwo wysłać maila z zapytaniem na adres: szkolenia@ceib.com.pl


    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania