Szkolenie dla lekarzy

Zawód lekarza nie dość, że stawia przed osobami go wykonującymi wiele wyzwań merytorycznych, to w ciągu ostatnich lat piętrzą się przed nimi różnorodne komplikacje organizacyjne, biurokratyczne i finansowe. W gąszczu wszystkich uwarunkowań trudno czasem o dobre relacje międzyludzkie w ramach współpracujących ze sobą zespołów ludzi o różnych osobowościach, przyzwyczajeniach i potrzebach. Ważnym aspektem pracy lekarza dla jego komfortu pracy i skuteczności jest m. in. dobrze układająca się współpraca z pielęgniarkami i rejestratorkami oraz wspólne działania w codziennej pracy z pacjentem - nie zawsze wdzięcznym i współpracującym.


Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla lekarzy pracujących w zespołach wielodyscyplinarnych, a w szczególności współpracujących z pielęgniarkami i rejestratorkami


Cele szkolenia:

Szkolenie ma na celu rozwinąć i pogłębić świadomość uczestników dotyczącą mechanizmów skutecznej komunikacji, dostarczyć wiedzy i umiejętności w zakresie szeroko pojętej asertywności oraz technik rozwiązywania problemów w sytuacjach międzyludzkich.


Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy będą mieli okazję udoskonalić swoje umiejętności skutecznej i asertywnej komunikacji ze współpracownikami i pacjentami a ponadto zapobiegania i rozwiązywania konfliktów w sytuacjach międzyludzkich.
Szkolenie ma charakter warsztatowy, prowadzone jest aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników zarówno podczas mini wykładów, ćwiczeń grupowych i indywidualnych, testów, dyskusji, scenek rodzajowych.


TEMATYKA:

1. Efektywna komunikacja i sztuka prowadzenia rozmowy

  • Narzędzia komunikowania się?
  • Aktywne słuchanie i różne sposoby zadawania pytań
  • Budowanie precyzyjnych komunikatów dzięki parafrazie i klaryfikacji
  • Trudny pacjent – trudna sytuacja
  • Problemy komunikacji w zespole
  • Model komunikacji międzyosobowej von Thun'a

  • 2. Asertywność w kontaktach międzyludzkich

  • Autodiagnoza - mapa asertywności
  • Emocjonalne oraz społeczne konsekwencje postawy asertywnej, uległej i agresywnej
  • Asertywny monolog wewnętrzny, świadomość praw osobistych i własnego kapitału
  • Analiza transakcyjna - wewnętrzny głos "Dorosłego" podstawą myślenia asertywnego
  • Krytyka – formułowanie i przyjmowanie
  • Obrona przed powtarzającymi się zachowaniami inwazyjnymi
  • Prośby, polecenia, oczekiwania – kto, komu i jak

  • 3. Konflikt

  • Style rozwiązywania konfliktów - autodiagnoza
  • Czynniki charakteryzujące grupy i zasady pracy w zespole
  • Analiza konfliktu i ryzyko jego rozwiązywania
  • Radzenie sobie z konfliktem wg zasady win-win
  • Zasady relacji profesjonalnych
  • Analizowanie trudnych relacji na płaszczyźnie zawodowej

  • 4. Proaktywność – podstawowy nawyk skutecznego działania



    Osoba do kontaktu:

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    szkolenia@ceib.com.pl

    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Szkolenie dla lekarzy

    Materiały do pobrania:


     




    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania