Jak efektywnie zarządzać oddziałem i osiągać zakładane
(nie tylko medyczne) cele

 

Cele i korzyści szkolenia:

  • Rozwijanie i doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się z zespołem pracowniczym
  • Rozwinięcie umiejętności w zakresie planowania i organizacji pracy własnej oraz podległego zespołu;
  • Poprawa umiejętności komunikacyjnych związanych z codziennymi zadaniami oraz ich delegowaniem
  • Poprawa umiejętności radzenia sobie z krytyką i reagowaniem na obiekcje;
  • Wzmocnienie poczucia pewności siebie w pełnieniu roli szefa, osoby odpowiedzialnej za samodzielne decyzje i skuteczność oraz jakość świadczonych usług medycznych

  • TEMATYKA:

    1. Ja w roli szefa –– czyli świadomość możliwości, ograniczeń i skuteczności
    1. samodzielnego działania. Role, zadania, zakres uprawnień

  • Zakres zadań i uprawnień, a rola szefa (samodzielność, niezależność, konsultacje, podporządkowanie)
  • Samodzielność i odpowiedzialność lekarzy, a strefy wpływu szefa – nadzór i egzekwowanie sposobu oraz jakości oferowanych usług
  • Lekarz w roli lidera zadania (usługi, świadczenia) na rzecz pacjenta
  • Profil kompetencji szefa - strefy rozwoju

  • 2. Spotkanie z zespołem pracowniczym

  • Przygotowanie do spotkania – reguły współpracy i funkcjonowania oddziału
  • Budowanie klimatu współpracy – uwarunkowania. Korzyści wynikające ze współpracy
  • Efekt synergii – ważne zagadnienie w kontekście konsultacji medycznych dla
  • podnoszenia jakości usług medycznych i skuteczności leczenia. Fakty, wiedza, czy wyobrażenia i indywidualne doświadczenia
  • Komunikacja w zespołach medycznych
    1. - znaczenie dostępu do informacji oraz czytelności przekazu i precyzowania dostarczanych informacji
      - znaczenie skuteczności komunikacji – ustalanie zgodności intencji z interpretacją
      - rola poszukiwania oraz integrowania informacji
      - pytania – ważne narzędzie nie tylko w procesie wyjaśniania wątpliwości, czy weryfikowania założeń (hipotez) wynikających z treści przekazu,
      - wymiana informacji i doświadczeń pomiędzy pracownikami – przekazywanie dyżuru
      - otwartość komunikacyjna i informacja zwrotna
      - zjawisko kapitanozy w medycynie – konieczność oraz zagrożenia i korzyści

    3. Proces podejmowania decyzji

  • Kompetencje, umiejętności, uprawnienia i odpoweidzialność, a proces decyzyjny
  • Modele procesu podejmowania skutecznych decyzji
    1. - Interwencje medyczne
      - Systemowe, długoterminowe leczenie
      - Współpraca pomiędzy specjalistami

    4. Sytuacje trudne w relacjach z pracownikami

  • Rodzaje sytuacji trudnych w relacji z pacjentem oraz współpracownikiem
  • Skuteczne reagowanie w trudnych sytuacjach
  • Asertywność – ważne narzędzie budowania efektywnych relacji z rozmówcą w sytuacjach trudnych
  • Radzenie sobie w sytuacjach zaskoczenia - nietypowe pytania, komentarze,
  • Radzenie sobie z krytyka i obiekcjami

  • 5. Wnioski, czyli podążanie w kierunku rozwoju – deklaracja zmiany


    Metody prowadzenia szkolenia:

    Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy, które:

  • bezpośrednio aktywizują uczestników;
  • są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach;
  • dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę.

  • Stosujemy takie metody pracy jak: ćwiczenia indywidualne, dyskusja, scenki, symulacje, gry symulacyjne, ćwiczenia nabytych umiejętności, kwestionariusze do autoanalizy



    Osoba do kontaktu:

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    szkolenia@ceib.com.pl

    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Jak efektywnie zarządzać oddziałem i osiągać zakładane
(nie tylko medyczne) cele

    Materiały do pobrania:


     

     

     

     

    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania