Zamówienia publiczne na dostawy i usługi w służbie zdrowia


Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych – dalej p.z.p. – po nowelizacji, która weszła w życie w maju 2006 r., zobowiązuje do stosowania procedur udzielania zamówień publicznych podmioty, które należą do systemu ochrony zdrowia w Polsce. Ogólny zakres podmiotów zobowiązanych do stosowania procedur zamówień publicznych został określony w art. 3 ust. 1 p.z.p., a więc są to podmioty należące do systemu ochrony zdrowia będące jednostkami sektora finansów publicznych albo innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej albo innymi osobami prawnymi, jeśli są utworzone w szczególnym celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym niemających charakteru przemysłowego ani handlowego i są zależne od jednostek wcześniej wymienionych (podmioty prawa publicznego w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 3 p.z.p.). Zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej podmioty lecznicze, które zgodnie z przepisami art. 3 ust. 1 p.z.p. mają obowiązek stosowania przepisów prawa zamówień publicznych, mogą udzielić zamówienia na udzielanie w określonym zakresie świadczeń zdrowotnych podmiotowi wykonującemu działalność leczniczą lub osobie legitymującej się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych, a udzielenie zamówienia następuje w trybie konkursu ofert. Szkolenie skierowane jest do pracowników zajmujących się na co dzień koordynacją, organizacją oraz realizacją zamówień publicznych, członków komisji przetargowych, jak również kierowników placówek medycznych.


TEMATYKA:

1. Wstęp, Zagadnienie ogólne

  • Omówienie najistotniejszych zmian w prawie zamówień publicznych w 2014 r.
  • Podstawowe definicje i zasady udzielania zamówień publicznych.

  • 2. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

  • Szacowanie wartości zamówienia
    1. - Ustalenie wartości na dostawy i usługi.
      - Terminy szacowania wartości zamówienia.
      - Dokumentacja procesu szacowania wartości zamówienia.
  • Opis przedmiotu zamówienia:
    1. - Podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia.
      - W jaki sposób stosować „równoważność” przy opisie przedmiotu zamówienia.
  • Jak uniknąć nieuprawnionego podziału zamówienia na części?
  • Komisja przetargowa.
  • Specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
    1. - Obligatoryjne elementy SIWZ.
      - Opis warunków udziału w postępowaniu.
      - Oświadczenia i dokumenty, jakich możemy żądać od wykonawcy.
      - Dobór pozacenowych kryteriów oceny ofert.

    3. Wybór trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

  • Zamówienia publiczne w zakresie działalności leczniczej, dla których nie ma obowiązku stosowania ustawowych procedur.
    1. - Jak stosować zapisy art. 4 pkt 8a?
      - Zamówienia poniżej progów unijnych w świetle ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności leczniczej.
  • Zamówienia publiczne poniżej 30 tys. €:
    1. - Zasady dotyczące zamówień publicznych poniżej progu.
      - Obowiązki zamawiającego związane z upublicznieniem zamówienia.
      - Dokumentowanie postępowania.
      - Umowa w zamówieniach „podprogowych” (podstawa prawna, określenie praw i obowiązków stron, opis warunków wykonania umowy, dopuszczalność zmian umowy, określenie zakresu odpowiedzialności stron umowy).
      - Odbiór przedmiotu zamówienia.
      - Środki ochrony prawnej.
  • Zamówienia z wolnej ręki oraz zapytanie o cenę w praktyce podmiotu leczniczego.
  • Zamówienia na usługi niepriorytetowe:
    1. - Definicja usługi niepriorytetowe.
      - Wykaz usług priorytetowych i niepriorytetowych.
      - Uproszczenia w przetargu ograniczonym i nieograniczonym na usługi niepriorytetowe.
      - Tryby postępowania inne niż podstawowe – licytacja oraz negocjacje z ogłoszeniem.
      - Usługi niepriorytetowe o wartości poniżej progów unijnych.
      - Inne obowiązki zamawiającego.
  • Wyłączenie części zamówienia w trybie art. 6a ustawy PZP.

  • 4. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

  • Ogłoszenia w zamówieniach publicznych:
    1. - Zawartość ogłoszenia.
      - Miejsce i terminy publikacji.
  • Wyjaśnienie treści oraz modyfikacja zapisów SIWZ – obowiązki zamawiającego.
  • Składanie i otwarcie ofert:
    1. - Badanie i ocena ofert.
      - Uzupełnianie oferty i wyjaśnianie dokumentów.
      - Dopuszczalność poprawiania ofert.
      - Przesłanki odrzucenia oferty oraz wykluczenia wykonawcy.
  • Wybór najkorzystniejszej oferty.
  • Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  • Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego:
    1. - Termin związania ofertą.
      - Dopuszczalny okres obowiązywania umowy.
      - Odstąpienie od umowy.
      - Zmiana treści umowy.
  • Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  • Środki ochrony prawnej.


  • Osoba do kontaktu:

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    szkolenia@ceib.com.pl

    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Zamówienia publiczne na dostawy i usługi w służbie zdrowia

    Materiały do pobrania:


     

     

     

     

    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania