Wdrożenie zarządzania procesowego w podmiocie leczniczym


Coraz większa liczba rankingów i raportów oceniających działalność podmiotów leczniczych wskazuje na obszar zarządzania procesami w organizacji. Chcesz wiedzieć czym są procesy, jak zidentyfikować je w swojej organizacji oraz jak nimi zarządzać? Zapraszamy na szkolenie z zarządzania procesami w podmiotach leczniczych. Szkolenie ma charakter wykładowo - warsztatowy, po wprowadzeniu teoretycznym uczestnicy biorą aktywny udział w identyfikowaniu i opisywaniu procesów występujących w podmiotach leczniczych (identyfikacja metodami top-down, bottom-up, mapowanie procesów, tworzenie kart procesów, monitoring procesów).


Grupa docelowa:

Do udziału w szkoleniu zapraszamy: kierowników podmiotów leczniczych, pełnomocników ds. jakości, pracowników działów organizacyjnych podmiotów leczniczych i wszystkich zainteresowanych omawianą problematyką.


TEMATYKA:

1. Wprowadzenie do zarządzania procesowego

  • charakterystyka podejścia procesowego
  • zalety podejścia procesowego
  • rozumienie procesów i zarządzania procesowego
  • etapy organizowania przedsiębiorstwa wokół procesów
  • metodyka projektowania i wdrażania organizacji procesowej

  • Cel. Uczestniczy szkolenia zostaną wprowadzeni w tematykę zarządzania procesowego. Poznają zalety wprowadzenia podejścia procesowego w organizacji oraz koncepcje wykorzystujące zarządzanie procesowe.


    2. Identyfikacja procesów

  • typologia i hierarchizacja procesów
  • podejścia metodologiczne identyfikacji procesów (top-down, bottom-up)
  • identyfikacja celu procesu
  • eliminacja marnotrawstwa procesowego
  • 5 poziomów dojrzałości procesowej

  • Cel. Uczestnikom zostaną przedstawione i szczegółowo omówione na różnych przykładach zasady identyfikacji procesów w podmiocie leczniczym.  Przykład wybrane będą adekwatnie do specyfiki podmiotów leczniczych różnych specjalności.

    3. Standaryzacja i odwzorowywanie procesów

  • mapowanie procesów
  • poziomy mapowania procesów
  • formy opisowe procesów (tworzenie kart procesów)
  • system pomiaru procesów
  • karty wyników

  • Cel. Uczestnikom wskazane zostaną zasady oraz różne możliwości opisywania procesów. Przedstawione zasady monitoringu działalności procesów (ich oceny) pokażą, że wprowadzenie podejścia procesowego jest bardzo skutecznym narzędziem doskonalenia organizacji.

    4. Organizacja procesowa

  • typologia struktur organizacyjnych
  • wdrożenie struktury procesowej
  • wprowadzenie zmian
  • kierunki przeobrażeń
  • miejsce właścicieli procesów w strukturze organizacyjnej

  • Cel. Uczestnikom wskazane zostaną zasady oraz różne możliwości opisywania procesów. Przedstawione zasady monitoringu działalności procesów (ich oceny) pokażą, że wprowadzenie podejścia procesowego jest bardzo skutecznym narzędziem doskonalenia organizacji.



    Osoba do kontaktu:

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    szkolenia@ceib.com.pl

    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Wdrożenie zarządzania procesowego 
w podmiocie leczniczym

    Materiały do pobrania:


     

     

     

     

    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania