Przygotowanie podmiotu leczniczego do wdrożenia
PN-EN ISO 9001:2009


Szkolenie ma charakter wykładowo - warsztatowy, po wprowadzeniu teoretycznym uczestnicy biorą aktywny udział w budowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów wymaganych system zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2008 (mapa procesów, polityka jakości, księga jakości, procedury i zapisy niezbędne do zapewnienia skutecznego planowania, przebiegu i monitorowania procesów).


Grupa docelowa:

Do udziału w szkoleniu zapraszamy: kierowników podmiotów leczniczych, pełnomocników ds. jakości, pracowników działów organizacyjnych podmiotów leczniczych i wszystkich zainteresowanych omawianą problematyką.


TEMATYKA:

1. Wprowadzenie do zarządzania jakością i ryzykiem

  • podstawowe pojęcia dotyczące zarządzania jakością,
  • systemy zarządzania jakością, zalety i wady systemów,
  • czynniki determinujące jakość,
  • identyfikacja procesów (myślenie procesowe, główne procesy podmiotu leczniczego

  • Cel modułu: Uczestniczy szkolenia zostaną wprowadzeni w tematykę zarządzania jakością. Poznają czynniki determinujące jakość oraz nabędą umiejętność identyfikacji procesów występujących w podmiocie leczniczym.


    2. Przegląd normy ISO 9001:2009

  • wymagania dotyczące dokumentacji i zapisów
  • wymagania zawarte w rozdziałach
  • 4-8 normy,
  • podstawowa dokumentacja systemowa,
  • ocena skuteczności wewnętrznego systemu zarządzania jakością.

  • Cel modułu: Uczestnikom zostaną przedstawione i szczegółowo omówione na różnych przykładach wymagania ISO 9001. Przykład wybrane będą adekwatnie do specyfiki podmiotów leczniczych różnych specjalności.

    3. Zarządzanie systemem zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2009

  • tworzenie i rozpowszechnianie dokumentacji systemowej,
  • rola i zadania pełnomocnika we wdrażaniu systemu zarządzania jakością,
  • zmiana świadomości pracowników podmiotu w aspekcie organizacji pracy związana z podejściem procesowym,
  • problemy z wdrażaniem systemu zarządzania jakością oraz metody ich uniknięcia,
  • komunikacja wewnętrzna w zakresie zarządzania jakością.

  • Cel modułu: Przedstawione działania/procesu związane z doskonaleniem systemu zarządzania pokażą, że system to nie tylko dokumentacja i może być bardzo ważnym narzędziem doskonalenia firmy. Uczestnikom wskazane zostaną przykłady działań ograniczających opór przed wprowadzaniem systemów normujących organizację przedsiębiorstw.


    4. Praktyczne wskazówki w opracowaniu dokumentacji systemu zarządzania jakością

  • Polityka Jakości – organizacja przedsiębiorstwa w kierunku ciągłego doskonalenia
  • Księga Jakości – zakres wewnętrznego systemu zarządzania jakością, procedury, oddziaływanie między procesami
  • nadzorowanie dokumentów – zatwierdzanie dokumentów, przegląd, identyfikacja zmian, aktualność, czytelność, prawidłowe rozpowszechnianie
  • procedury systemowe (nadzoru nad zapisami, audytu, wprowadzania działań zapobiegawczych i naprawczych)
  • audyty wewnętrzne
  • zasady tworzenia i przykłady dokumentacji regulującej obszary medyczne i administracyjne (procedury, instrukcje, standardy)

  • Cel modułu: Omówione zostaną podstawowe metody i techniki tworzenia dokumentacji systemowej. Uczestnicy zobaczą w jaki sposób opracować dokumentację systemową, tak aby była najlepiej dopasowana do specyfiki konkretnego podmiotu leczniczego.

    Osoba do kontaktu:

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    szkolenia@ceib.com.pl

    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Przygotowanie podmiotu leczniczego do wdrożenia
PN-EN ISO 9001:2009

    Materiały do pobrania:


     

     

     

     

    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania