Negocjacje i komunikacja w pracy z pacjentem i w środowisku medycznym


Cele warsztatu :

Doskonalenie kompetencji komunikacyjno-negocjacyjnych.


Cele szczegółowe:

Zapoznanie z istotą negocjacji oraz zasadami ich prowadzenia.

Praktyczne rozwinięcie umiejętności negocjacyjnych w kontakcie z pacjentem i w środowisku medycznym.

Wzmocnienie wiedzy i umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji interpersonalnej.

Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych.


Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy w efekcie szkolenia:

Zapoznają się z zasadami negocjowania, technikami wywierania wpływu i radzenia sobie z manipulacjami.

Poznają sposoby praktycznego wykorzystania negocjacji w pracy z pacjentem i środowisku medycznym.

Poprawią swoje umiejętności efektywnej komunikacji, w tym zastosowania modelu Schulza von Thuna.

 

Nauczą się zasada przekazywania trudnych komunikatów.


TEMATYKA:

Dzień I – umiejętności negocjacyjne

Sesja I

1. Wprowadzenie do szkolenia, diagnoza potrzeb, kontrakt, integracja

2. Sytuacje konfliktowe w pracy

W czasie sesji I uczestnicy będą analizowali najczęściej pojawiające się rodzaje konfliktów z pacjentem oraz w środowisku pracy. Zapoznają się z typologią konfliktów i poznają optymalne sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami.

  • Koło konfliktu Moore’a i jego zastosowanie w pracy medycznej
  • Konflikty rozwiązywalne i nierozwiązywalne
  • Sposoby rozwiązywania konfliktów w środowisku medycznym
  • Komunikacja w konflikcie
  • Ćwiczenia praktyczne

  • Sesja II

    1. Negocjacje jako metoda rozwiązywania konfliktówa

    W czasie sesji uczestnicy zapoznają się ze specyfiką negocjacji, poznają podstawy negocjowania oraz zasady przygotowania do negocjacji. Przetestują w praktyce swoje umiejętności negocjacyjne.

  • Negocjacje – definicja i rozumienie
  • BATNA i ZOPA w negocjacjach
  • Negocjacje pozycyjne i negocjacje problemowe
  • Przygotowanie do negocjacji
  • Specyfika negocjacji z pacjentem i rodziną
  • Ćwiczenia praktyczne

  • Sesja III

    1. Negocjacje – techniki wywierania wpływu i radzenie sobie z manipulacjami

    Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi technikami wywierania wpływu oraz poznają sposoby obrony przed nimi

  • Reguła wzajemności
  • Reguła konsekwencji
  • Społeczny dowód słuszności
  • Reguła autorytetu
  • Reguła niedostępności
  • Ćwiczenie praktyczne z zastosowaniem reguł

  • Sesja IV

    1. Praktyczne wykorzystanie umiejętności negocjacyjnych.

    W czasie sesji uczestnicy biorąc udział w zaaranżowanych sytuacjach i scenkach będę uczyli się zastosowania praktycznego zgromadzonej wiedzy i umiejętności

  • Negocjacje w praktyczne – ćwiczenia w małych grupach
  • Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia


  • Dzień II – umiejętności komunikacyjne

    Sesja I

    1. Efektywna komunikacja

    W czasie sesji I uczestnicy zapoznają się z zasadami efektywne komunikacji, poznają najczęściej spotykane zakłócenia komunikacyjne oraz sposoby udrażniania komunikacji.

  • Proces komunikacji interpersonalnej
  • Zakłócenia w komunikacji i sposoby ich przezwyciężania
  • Komunikacja werbalna i pozawerbalna
  • Aktywne słuchanie jako podstawa komunikacji
  • Ćwiczenia praktyczne

  • Sesja II

    1. Model komunikacji Schulza von Thuna i jego zastosowanie w pracy z pacjentem i w środowisku
    1. medycznym

    Uczestnicy poznają czteropłaszczyznowy model komunikacji Schulza von Thuna i zasady wykorzystania modelu w pracy zawodowej.

  • Model 4 uszu i 4 ust
  • Zastosowanie modelu w pracy z pacjentem i jego rodziną
  • Zastosowanie modelu w pracy w środowisku medycznym
  • Ćwiczenia praktyczne

  • Sesja III

    1. Trudne rozmowy – przekazywanie informacji pacjentom

    W czasie sesji omówione zostaną zasady przekazywania trudnych informacji oraz sposoby radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami z tym związanymi.

  • Emocje i ich znaczenie w przekazywaniu trudnych komunikatów
  • Przekazywanie informacji o śmierci/ braku możliwości leczenia
  • Radzenie sobie z trudnymi emocjami i wypaleniem zawodowym
  • Trudne sytuacje w pracy z pacjentem i jego rodziną – zasady komunikacji
  • Ćwiczenia praktyczne

  • Sesja IV

    1. Praktyczne wykorzystanie umiejętności komunikacyjny w pracy medycznej

    W czasie sesji uczestnicy biorąc udział w zaaranżowanych sytuacjach i scenkach będę uczyli się zastosowania praktycznego zgromadzonej wiedzy i umiejętności

  • Komunikacja w trudnych sytuacjach– ćwiczenia w małych grupach
  • Podsumowanie szkolenia, zakończenie


  • Osoba do kontaktu:

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    szkolenia@ceib.com.pl

    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Szkolenie z Negocjacje i komunikacja w pracy z pacjentem i w środowisku medycznym

    Materiały do pobrania:


     

     

     

     

     

    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania