Zarządzanie zmianą w firmie. Komunikacja w procesie zmiany.

Cele szkolenia:

Dostarczenie wiedzy i narzędzi dla skuteczniejszej komunikacji w realnych sytuacjach zawodowych uczestników szkolenia. Przedstawimy uczestnikom modelową komunikację, która buduje dobre relacje i pomaga w rozwoju biznesu.


Korzyści ze szkolenia:

Uczestnicy otrzymają narzędzia, by eliminować błędy, które zbyt wiele ich kosztują. Będą komunikować się skuteczniej oraz łatwiej osiągać swoje zawodowe cele. Będą wreszcie kontrolować sposób w jaki się komunikują, co w prostej linii będzie pracowało na ich zawodowy sukces!


TEMATYKA:

1. Rola i znaczenie komunikacji w biznesie

  • Rola komunikacji w warunkach XXI wieku
  • Nasze wzajemne zależności w procesie komunikacji
  • Komunikacja interpersonalna, gdy żyjesz i pracujesz wśród innych ludzi
  • Cel i główne zasady skutecznej komunikacji w biznesie
  • Kto, co, komu, dlaczego, kiedy trzeba komunikować?
  • Czego komunikować nie trzeba lub nie wolno?
  • Dlaczego komunikacja determinuje wszystkie procesy zachodzące w biznesie

  • 2. Narzędzia skutecznej komunikacji

  • Dobór odpowiednich kanałów i narzędzi komunikacji
  • Zasady skutecznego uczestnictwa w bezpośrednich spotkaniach z klientem zewnętrznym/wewnętrznym
  • Rozmowy telefoniczne - wady i zalety posługiwania się telefonem
  • Maile, czyli poczta elektroniczna - jak pisać? do kogo? kiedy? kogo załączać do wiadomości?
  • korespondencja papierowa – zasady i znaczenie oraz korzyści i wady
  • Rozmowy bezpośrednie - podstawowe zasady i techniki skutecznej komunikacji
  • Techniki werbalne
  • Techniki niewerbalne

  • 3. Komunikacja interpersonalna

  • Co składa się na skuteczna komunikację?
  • Słuchać, czy mówić? Dlaczego aktywne słuchanie, to kluczowa umiejętność każdego z Nas?
  • Bariery komunikacyjne: przyczyny i recepty
  • Jak konstruować i stosować informację zwrotną, czyli profesjonalny feedback?
  • Dobre nawyki: słowność, odpowiedzialność za przyjęte zadanie - konsekwencje i zyski

  • 4. Komunikacja werbalna na usługach skutecznego pracownika

  • Zasady tworzenia skutecznego przekazu werbalnego
  • Główna zasada: minimum znaków= maksimum treści
  • Sztuka skutecznego argumentowania
  • Komunikowanie się w warunkach kryzysowych : atak, manipulacja, utrata pozycji...
  • Reguły Wywierania Wpływu na innych ludzi - R. Cialdini. Praktyczne wykorzystanie tych narzędzi
  • Sztuka perswazji, czyli skuteczne wpływanie na poglądy i decyzji innych ludzi
    1. - skuteczne pokonywanie drogi od „NIE” do „TAK” klienta
      - implikacje, presupozycje oraz inne narzędzia perswazji
      - składnia zdania w biznesie - tracą Ci, którzy to lekceważą!
      - narzędzia obrony przed manipulacją
  • Autoprezentacja, czyli świadome wywieranie wrażenia na innych ludzi. Recepta na sukces!
  • Jak ważna dla skutecznej komunikacji jest wiedza o drugim człowieku?
  • Typy osobowości i 4 style społeczne. Ja w zależnościach z innymi ludźmi
  • Komunikacja a nasze systemy reprezentacji. Dopasowanie = sukces!
  • Jak sprawić, aby nasi rozmówcy poczuli się ważni? Lista korzyści
  • Dlaczego opłaca nam się elastyczność w relacjach z innymi?

  • 5. Komunikacja niewerbalna na usługach skutecznego pracownika

  • Dlaczego „czytanie” mowy ciała rozmówcy często mówi więcej niż jego słowa?
  • Mowa ciała: sygnały pozytywne i negatywne
  • Spójność mowy werbalnej i mowy ciała = wiarygodność komunikatów
  • Aktywne słuchanie, czyli sztuka odzwierciedlania oraz inne narzędzia z tego obszaru
  • Równanie Mehrabiana, czyli 1-sze wrażenie w procesie komunikowania się:
    1. - podczas rozmowy bezpośredniej z klientem zewnętrznym/wewnętrznym
      - podczas rozmowy telefonicznej

    6. Asertywność i empatia - ich znaczenie dla skutecznej komunikacji

  • Dlaczego Empatia i Asertywność podnoszą skuteczność komunikacji oraz budowania biznesowych relacji?
  • Jak mówić NIE, aby osiągać swoje biznesowe i zawodowe cele nie raniąc przy tym innych?
  • Asertywność - lista naszych praw a skuteczna komunikacja
  • Obrona naszych praw i interesów w biznesie

  • Metody prowadzenia szkolenia:

    Szkolenie to ma charakter interaktywny, gdyż w procesie uczenia się oraz zdobywania konkretnych umiejętności, w równym stopniu angażują wszystkich uczestników.


    W czasie szkolenia tworzymy narzędzia dla uczestników, poruszając się w obszarach:

  • pozyskiwania i utrwalania wiedzy
  • zdobywania nowych umiejętności
  • rzeczywistej refleksji nad naszymi postawami, które są „matrycami” naszego sukcesu

  • Metody/techniki/narzędzia szkoleniowe:

  • Ćwiczenia, rozwiązywanie realnych sytuacji, konkretnych problemów uczestników szkolenia przez nich samych z pomocą trenera (ćwiczenia te są realizowane indywidualnie, w parach, w grupach)
  • Dyskusje moderowane
  • Feedback trenera (komentarze, oceny, naprowadzanie na optymalne rozwiązania = facylitacja, sugestie rozwiązań)
  • Analiza studiów przypadków (case study’s)
  • Odgrywanie ról – scenki + video feedback (na życzenie klienta)
  • Interaktywne mini wykłady (do 20% czasu szkolenia)
  • Indywidualne prace nad rozwojem kompetencji w określonych obszarach
  • Testy i kwestionariusze (uczestnicy dowiedzą się więcej na swój temat)
  • Gry i zabawy szkoleniowe („energizer’s”)


  • Osoba do kontaktu

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    e-mail: kinga.nowacka@ceib.com.pl

    Mogą też Państwo wysłać maila z zapytaniem na adres: szkolenia@ceib.com.pl


    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania