CROSS-SELLING I UP-SELLING
czyli efektywne podnoszenie sprzedaży w gastronomii


Kelner to sprzedawca, który za sprawą swoich umiejętności, profesjonalizmu oraz znajomości technik i psychologii sprzedaży potrafi celnie zaspokoić nawet najbardziej wymagających gości. W naszych realiach, niezwykle istotnym aspektem trafienia w gusta gości lokali gastronomicznych jest wyszkolona kadra, która umiejętnie zadba nie tylko o atmosferę przy stole, ale także o to by oferta jaką otrzymają goście z jego ust była optymalna i dobrana do ich potrzeb. Korzystając z usług gastronomicznych często można zaobserwować brak umiejętności prowadzenia owocnych konwersacji z gośćmi, podnoszenia sprzedaży, umiejętności polecania ofert wiązanych, rozpoznania typów gości i ich faktycznych potrzeb, czy chociażby wykorzystania mowy ciała. Szkolenie to ma za zadanie podnieść kwalifikacje kelnerów pracujących w branży hotelowej w zakresie up-sellingu oraz cross- sellingu, aby ich praca była owocna i efektywna.


Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest przeszkolenie osób pracujących w gastronomii, w wyniku którego nastąpi zwiększenie:

umiejętności posługiwania się technikami sprzedaży

zwiększenie sprzedaży asortymentu dostępnego w lokalu

zwiększenie świadomości sprzedaży wiązanej w lokalach hotelowych

umiejętność rozpoznania typów psychologicznych gości skutkująca efektywną sprzedażą

rozpoznanie faktycznych potrzeb gości

umiejętność podnoszenia sprzedaży poprzez zasady cross- selling i up- selling

umiejętne maksymalizowanie zysków przy każdej transakcji

wzbogacenie słownictwa niezbędnego do dokonywania sprzedaży produktów luksusowych


Z przebytego szkolenia wypływa wiele korzyści nie tylko dla kelnerów, którzy w nim uczestniczyli, ale także dla pracodawców, którzy niejednokrotnie zapewniają szeroki asortyment towarów i dają możliwości, ale kelnerzy nie zawsze potrafią te możliwości wykorzystać.


Korzyści ze szkolenia:

Szkolenie skutkuje większą efektywnością sprzedaży i podniesieniem standardów obsługi w lokalach.


TEMATYKA:

CZĘŚĆ TEORETYCZNA OBEJMUJE:

1. Przedstawienie technik sprzedaży i omówienie ich zastosowania w praktyce.


2. Co to jest up- selling?


3. Co to jest cross- selling?


4. Zapoznanie się kelnerów ze słownictwem stosowanym podczas prowadzenia sprzedaży.


5. Czym jest kompleksowa sprzedaż miejsca, towarów i obsługi.


6. Poszczególne etapy sprzedaży:

    - nawiązanie kontaktu;
    - zbadanie potrzeb klienta;
    - prezentacja;
    - radzenie sobie z zastrzeżeniami;
    - zamykanie sprzedaży;
    - zadbanie o kontakt po sprzedaży;
    - przemyślenie całego procesu;
    - wyciągnięcie wniosków;

7. Rozpoznanie typów gości.


8. Jak rozpoznać gry prowadzone przez gości.


9. Jak rozpoznać cel wizyty gościa.


10. Omówienie przykładowych stereotypów.


11. Zasady radzenie sobie z trudnymi gośćmi.


12. Poznaj samego siebie- wykorzystanie swoich zalet w prowadzeniu sprzedaży.


13. Omówienie cech osobowości szczególnie istotnych przy obsłudze gości.


14. Umiejętność wyciągania z gości informacji, które będzie można wykorzystać, aby podnieść efektywność.


15. Techniki rozwiązywania problemów przy stole.


16. Jak załagodzić nawet największe potknięcia serwisowe i uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.


17. Wnioski i tezy, które sprawdzimy w części praktycznej.


CZĘŚĆ PRAKTYCZNA OBEJMUJE:

1. Uczenie się komunikowania w sytuacjach trudnych.


2. Obsługa gości z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa.


3. Prowadzenie rozmów przy stole z wykorzystaniem wiedzy o gościu.


4. Techniki zadawania pytań.


5. Sposoby obrazowego opisywania pozycji z karty.


6. Prezentacja osoby kelnera przy stole.


Metody prowadzenia szkolenia:

Warsztaty będą odbywały się w grupach poprzez odgrywanie scen obsługi z zastosowaniem technik konwersacji i technik sprzedaży. Sytuacje będą obejmowały:

    - uczenie się komunikowania w sytuacjach trudnych
    - obsługa gości z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa
    - prowadzenie rozmów przy stole z wykorzystaniem wiedzy o gościu
    - techniki zadawania pytań
    - sposoby obrazowego opisywania pozycji z karty
    - prezentacja osoby kelnera przy stole


Osoba do kontaktu

Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

Tel. +48 660-571-520

e-mail: kinga.nowacka@ceib.com.pl

Mogą też Państwo wysłać maila z zapytaniem na adres: szkolenia@ceib.com.pl


Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
 

    Doradztwo i szkolenia - Hotelarstwo - CROSS-SELLING I UP-SELLING, efektywne podnoszenie sprzedaży, sprzedaż w gastronomii

Materiały do pobrania:




pisture

Centrum Edukacji i Biznesu

Outsourcing

Do pobrania