Vademecum pokojowej

Grupa docelowa:

Programu szkolenia dla pracowników housekeeping’u (służby pięter)


Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy personelu zatrudnionego w dziale housekeepingu hotelu, pensjonatu etc. zarówno z wcześniejszym doświadczeniem w housekeepingu jak i bez doświadczenia w pracy w hotelu. Szkolenie zawiera elementy teoretyczne oraz praktyczne. Nieodzownym elementem szkolenia są ćwiczenia praktyczne odbywające się w trakcie szkolenia a następnie ocena efektów wykonanych prac porządkowych przez trenera prowadzącego szkolenie. W związku z tym zlecający szkolenie winien zabezpieczyć miejsce do przeprowadzenia części praktycznej, tj. sprzątania określonych pomieszczeń hotelowych, głównie pokoi hotelowych oraz węzłów sanitarnych. W przypadku obiektu SPA również pomieszczeń strefy SPA. Przeszkolony personel po krótkim okresie przystosowania, obserwacji przez osobę nadzorującą, będzie w pełni przygotowanym do wykonywania obowiązków w dziale housekeepingu dowolnej placówki hotelowej.


Korzyści ze szkolenia:

Uczestnicy zostaną przeszkoleni w skutecznych i sprawdzonych technikach wielopoziomowej obsługi klienta obiektu Spa. Pozna tajniki podejścia do klienta w licznych sytuacjach jakie w jego karierze mogą mieć miejsce. Przede wszystkim przekazana zostanie mu wiedza z tworzenia Biblii Spa – Operation Manual – przez wielu nazywaną odpowiednikiem systemu ISO dla obiektów Spa. Także wskazana zostanie droga tworzenia oferty dla konkretnych, pojedynczych lub instytucjonalnych, klientów. Uczestnicy poza tym zyskają wiedzę jak radzić sobie z klientem trudnym, problemowym oraz jak w sytuacjach przez niego kreowanych się zachować. Poruszona zostanie także tematyka języka stosowanego w Spa, to jakim słownictwem należy a jakim absolutnie nie posługiwać się w obiekcie.


TEMATYKA:

1. Hotel – podstawowe funkcje


2. Filozofia zarządzania obiektem hotelowym a stanowisko pokojowej


3. Załoga hotelu jako zespół


4. Zakresy obowiązków pokojowej, bieliżniarki, inspektora pięter i housekeeper’a


5. Wygląd i higiena personelu sprzątającego


6. Zasady zachowań pokojowych

  • na korytarzach hotelowych i w czasie poruszania się po hotelu
  • w czasie sprzątania pokoi
  • w kontaktach z gośćmi hotelowymi
  • dyskrecja personelu sprzątającego

  • 7. Standardy porządkowo-sanitarne w części hotelowej


    8. Standardy porządkowo-sanitarne w części SPA


    9. Standardy porządkowo-sanitarne w części ogólnodostępnej, gastronomicznej, konferencyjnej
    9. i administracyjnej


    10. Standardy porządkowo-sanitarne w węzłach sanitarnych hotelowych, ogólnodostępnych
    10. i socjalnych


    11. Procedury związane z bielizną hotelową i bielizną gastronomiczną ( w tym transport
    11. i przechowywanie)

  • bielizna czysta
  • bielizna brudna
  • wymiana bielizny
  • inwentaryzacja bielizny hotelowej i gastronomicznej
  • programy ekologiczne ograniczające pranie bielizny hotelowej

  • 12. BiHP w housekeeping’u

  • Ocena ryzyka - zagrożenia zdrowia występujące w pracy pokojowej
  • odzież robocza służbowa i ochronna

  • 13. Środki i systemy chemii gospodarczej używane w pracy pokojowych


    14. Sprzęt używany do pracy przez pokojowe


    15. Technika prac sanitarno-porządkowych


    16. Procedury wpływające na oszczędność paliw i energii


    17. Mini bary – obsługa mini barów


    18. Teczki hotelowe – zdania, uzupełnianie i wymiana


    19. Rzeczy znalezione – procedury


    20. Kradzieże inwentarza hotelowego, zgłaszanie braków, rejestr, braków


    21. Usterki techniczne – codzienna kontrola stanu technicznego urzadzeń, ustawień tv itp. tryb
    21. zgłaszania usterek i nieprawidłowości


    22. Harmonogram codziennych prac porządkowo sanitarnych – (dyżury sanitarne, kontrolki
    22. dyżurów sanitarnych itp.)


    23. Kontrola prac porządkowo-sanitarnych


    24. Współpraca z innymi działami hotelu – załoga jako zespół


    25. Ocena pracy housekeeping’u przez gości hotelu


    26. Ćwiczenia z zakresu wykonania prac sanitarno- porządkowych w różnych częściach hotelu


    Metody prowadzenia szkolenia:

    Zajęcia mają charakter praktyczny. Teoria służy jedynie wprowadzeniu w temat. Wszystkie zagadnienia stają się w ten sposób przedmiotem ćwiczeń i stanowią źródło głębszej obserwacji i analizy. Zakres ćwiczeń jest elastycznie dostosowywany do specyfiki pracy danej grupy uczestników szkolenia.



    Osoba do kontaktu

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    e-mail: kinga.nowacka@ceib.com.pl

    Mogą też Państwo wysłać maila z zapytaniem na adres: szkolenia@ceib.com.pl


    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Doradztwo i szkolenia - Hotelarstwo - Vademecum pokojowej, pokojówka, sprzatanie hotelu

    Materiały do pobrania:



    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania