Szkolenie kelnerskie

Grupa docelowa:

Pracownicy restauracji, małej gastronomi, firm cateringowych.


Cele szkolenia:

Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie organizacji i perfekcyjnej obsługi konsumenta.


Korzyści ze szkolenia:

Nabycie praktycznej wiedzy w zakresie organizacji i perfekcyjnej obsługi konsumenta.


TEMATYKA:

DZIAŁ I

1. Wprowadzenie(przedstawienie prowadzących i uczestników). Przekazanie celu i metodyki
1. szkolenia. Zapoznanie z harmonogramem szkolenia


2. Organizacja zakładów gastronomicznych

  • typy zakładów gastronomicznych
  • wyposażenie sali konsumenckiej
  • układ funkcjonalny zakładów gastronomicznych

  • 3. Organizacja pracy na stanowisku kelnera

  • systemy obsługi kelnerskiej
  • formy obsługi kelnerskiej
  • kultura osobista i etyka zawodowa kelnera
  • ubiór i wyposażenie zawodowe kelnera

  • 4.Przygotowanie sali konsumpcyjnej do obsługi

  • nakrycie stołu obrusem (rodzaje, dobór i zmiana)
  • serwetki – rodzaje i sposoby ich formowania
  • zastawa stołowa – nakrywanie stołu

  • 5.Obsługa konsumentów o różnych cechach psychologicznych


    6. Zachowanie się personelu w sytuacjach konfliktowych i trudnych


    7. Sugestywna sprzedaż – jej metody i praktyczne wykorzystanie


    Ćwiczenia praktyczne:

  • nakrywanie stołu obrusem
  • zmiana obrusa bez i z udziałem konsumenta przy stole
  • sposoby formowania serwetek na różne okazje
  • nakrywanie stołu konsumenckiego w zależności od rodzaju i przeznaczenia posiłku
  • praktyczne ćwiczenia powitania konsumenta i jego rozpoznawanie
  • ćwiczenia z zakresu sugestywnej sprzedaży – opis produktu i sposoby sprzedaży

  • DZIAŁ II

    1.Techniki serwowania i podawania dań i napojów w restauracji

  • zasady ogólne podawania i serwowania
  • technika noszenia zastawy stołowej (tacy, talerzy, półmisków ,salaterek, filiżanek i sztućców)
  • zasada zbierania naczyń ze stołu
  • technika dokrywania sztućców do poszczególnych dań w obecności konsumenta
  • rodzaje serwisów (metoda niemiecka, rosyjska, francuska i angielska)
  • organizacja i podawanie przekąsek, zup, dań głównych i deserów
  • podawanie i serwowanie napojów
  • czynności wykonywane z lewej i z prawej strony konsumenta
  • serwis specjalny – filetowanie, tranżerowanie i flambirowanie

  • Ćwiczenia praktyczne:

  • praktyczne powitanie konsumenta
  • przyjęcie zamówienia na aperitif
  • przyjęcie zamówienia na posiłek
  • pomoc w wyborze wina do posiłku
  • realizacja zamówienia z zachowaniem wszelkich standardów kulinarnych
  • proponowanie digestive, kawy, herbaty, cygar i koniaku
  • prawidłowe rozliczenie się z konsumentem
  • pożegnanie gościa
  • ćwiczenia praktyczne podawania i serwowania napojów i potraw
  • serwis francuski – tajniki i sposób prezentacji – ćwiczenia manualne

  • DZIAŁ III

    1. Rodzaje naparów kawowych

  • film o parzeniu cappuccino

  • 2. Rodzaje alkoholi , ich przeznaczenie i dobór do potraw


    3. Mini kurs sommelierski

  • historia i kultura wina
  • rodzaje szczepów winogron
  • regiony winiarskie
  • wszystko o winie – proces winifikacji
  • klasyfikacja win
  • prezentacja i otwieranie wina
  • dobór win do potraw
  • temperatury podawania wina
  • dobór kieliszków do wina
  • przechowywanie win
  • otwieranie wina
  • dekantacja wina
  • reklamowanie wina przez konsumenta
  • degustacja wina
  • schładzanie i ogrzewanie wina

  • Ćwiczenia praktyczne:

  • Praktyczne ćwiczenia prezentacji i otwierania wina
  • Ćwiczenia prawidłowego rozlewania wina
  • Dekantowanie wina
  • Degustacja wina i jego opis walorów smakowych

  • Metody prowadzenia szkolenia:

    Zajęcia mają charakter praktyczny. Teoria służy jedynie wprowadzeniu w temat. Wszystkie zagadnienia stają się w ten sposób przedmiotem ćwiczeń i stanowią źródło głębszej obserwacji i analizy. Zakres ćwiczeń jest elastycznie dostosowywany do specyfiki pracy danej grupy uczestników szkolenia.

  • prezentacja
  • dyskusja
  • metody aktywne i ćwiczenia praktyczne


  • Osoba do kontaktu

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    e-mail: kinga.nowacka@ceib.com.pl

    Mogą też Państwo wysłać maila z zapytaniem na adres: szkolenia@ceib.com.pl


    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Doradztwo i szkolenia - Hotelarstwo - Szkolenie dla kelnerów, szkolenia zamkniete, szkolenia otwarte, kelnerzy szkolenia

    Materiały do pobrania:




    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania