Efektywne zarządzanie Gastronomią w cyklu operacyjnym poprzez kontrolę kosztów


Grupa docelowa:

Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do managerów gastronomii, szefów kuchni, właścicieli restauracji i firm cateringowych oraz wszystkich osób które pragną efektywniej zarządzać biznesem gastronomicznym


Cele szkolenia:

Celem takiego szkolenia jest zapoznanie się uczestników z metodami kontroli kosztów jak również właściwego interpretowania wyników, które umożliwiają podejmowanie strategicznych decyzji w zarządzaniu gastronomią.


Korzyści ze szkolenia:

Korzyści płynące ze szkolenia to perspektywiczne spojrzenie na koszty w procesie zarządzania. Sztuka oceny i analizy kosztów, wskaźników. Nabycie umiejętności skutecznego wyciągania wniosków w celu podejmowania decyzji w procesie operacyjnym.


TEMATYKA:

1. Charakterystyka rynku gastronomicznego

  • Typy jednostek gastronomicznych
  • Konsekwencje podziały
  • Charakterystyka produktu
  • Rzeczowe i nierzeczowe składniki średniego czeku
  • Godziny otwarcia restauracji
  • Elastyczność popytu
  • Struktura kosztów
  • Zarządzanie kosztami w cyklu operacyjnym

  • 2. Rachunek zysków i strat

  • Struktura rachunku zyski i strat

  • 3. Pyczyny różnic w kosztach sprzedaży


    4. Kategorie kosztów

  • Zachowanie się kosztów w zależności od wielkości sprzedaży

  • 5. Wpływ kosztów stałych i poziomu sprzedaży na wielkość zysków


    6. Próg rentowności –analiza


    7. Ustalanie cen

  • Metoda koszt plus zysk
  • Ustalanie cen dla nowej restauracji

  • 8. Analizy

  • Analiza popytu i zyskowności pozycji w menu
  • Analiza rezultatów finansowych i operacyjnych
  • Inwentaryzacja

  • 9. Raport statystyczny zużycia produktów

  • Informatyczne narzędzia wspierania sprzedaży i kontroli kosztów – formy raportów, rodzaje raportów
  • Elementy zarządzania kosztami – zarządzanie czasem, układanie grafików, wpływ funkcjonalności restauracji na koszty, wyposażenie restauracji
  • Zarządzanie Gastronomią – obsługa gości, sugestywna sprzedaż, rozwiązywanie trudnych sytuacji z gośćmi

  • Metody prowadzenia szkolenia:

    Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów merytorycznych. Zagadnienia omawiane podczas szkolenia poparte są przykładami/zadaniami, które rozwiązują sami uczestnicy.



    Osoba do kontaktu

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    e-mail: kinga.nowacka@ceib.com.pl

    Mogą też Państwo wysłać maila z zapytaniem na adres: szkolenia@ceib.com.pl


    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
     

      Doradztwo i szkolenia - Hotelarstwo - Efektywne zarządzanie, zarządznie gastronomią, cykl operacyjny, kontrola kosztów

    Materiały do pobrania:







    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania