Autoprezentacja - kreowanie wizerunku skutecznego urzędnika

Po siedmiu sekundach od wejścia do sali uczestnicy spotkania wyrabiają sobie zdanie na Twój temat. Oceniają Twoją twarz, garnitur lub marynarkę, analizują sylwetkę i gesty. To samo robi każdy, z kim się spotykasz jako urzędnik. To dopiero początek. Świadomie lub nieświadomie każda osoba, z którą się widzisz, współpracujesz, dosłownie każdy mieszkaniec obserwuje Twoje zachowanie. Nie warto pozostawiać autoprezentacji samej sobie. Od tego zależy nie dzień dzisiejszy, tylko przyszłość. Opinia idzie w świat, a w świecie urzędów, polityki i administracji, trudno jest zamazać złe wrażenie. To wymaga ciężkiej pracy.Podczas szkolenia pokażemy nie tylko sposób oceny urzędnika przez petenta, pracownika, dziennikarza, biznesmena, radnego, czy posła, mówić krótko przez innych ludzi. Zaprezentujemy na co zwracają uwagę. Szkolenie da uczestnikowi wiedzę o sposobach kreowania wizerunku, o mechanizmach manipulacji wrażeniem, doborze narzędzi do konkretnych grup docelowych. Powiemy uczestnikom jak dobrać garderobę, jakich gestów używać a jakich nie, jak wykorzystać elementy aparycji do osiągnięcia założonego celu, jakich dodatków używać oraz jak zarządzać przestrzenią, a nawet stołem, aby zdobyć wiedzę o nastawieniu partnera rozmowy. Dzięki szkoleniu zrozumiesz, dlaczego wypowiadane przez Ciebie słowa, to tylko 10 procent komunikatu odbieranego przez ludzi.


Grupa docelowa:

Szkolenie adresowane jest do wszystkich pracowników i do kadry kierowniczej instytucji publicznych.


Cele szkolenia:

WYKSZTAŁCENIE POSTAW:
ikona cele

Prawidłowa samoocena własnej prezentacji jako człowieka i jako urzędnika

ikona cele

Analiza zachowań i wizerunku innych urzędników, dziennikarzy, partnerów i klientów instytucji

ikona cele

Koncentracja uwagi na kreowaniu prawidłowego wizerunku

ikona cele

Motywacja do skutecznej autoprezentacji w relacjach urzędowych i prywatnych

ikona cele

Nastawienie się na komunikację i zrozumienie zasad relacji interpersonalnych


NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI:
ikona cele

Szybkiego odczytywania sygnałów autoprezentacyjnych rozmówców

ikona cele

Budowania relacji dostosowanych do potrzeb i sytuacji

ikona cele

Kreowania wrażenia bez wykorzystania słów

ikona cele

Stosowania i odczytywania mowy ciała

ikona cele

Komunikowania się skutecznie i tym samym osiągania wyznaczonych celów

ikona cele

Planowania wizerunku


ZDOBYCIE I UTRWALENIE WIEDZY:
ikona cele

Szybkiego odczytywania sygnałów autoprezentacyjnych rozmówców

ikona cele

Budowania relacji dostosowanych do potrzeb i sytuacji

ikona cele

Kreowania wrażenia bez wykorzystania słów

ikona cele

Stosowania i odczytywania mowy ciała

ikona cele

Komunikowania się skutecznie i tym samym osiągania wyznaczonych celów

ikona cele

Planowania wizerunku


Korzyści dla uczestników:

ikona korzysci

Uczestnik uzyska trzy podstawowe korzyści: szansę na awans i prestiż,realną umiejętność wpływania na swój sukces zawodowy, dobrą komunikację z otoczeniem czyli poprawienie relacji
z innymi ludźmi

ikona korzysci

Po szkoleniu uczestnik dołączy do grona 2 % aktywnych zawodowo osób, które potrafią prawidłowo prezentować się czyli skutecznie wpływać na odbiorców. Pozostałe 98 % tylko myśli, że to robi

ikona korzysci

Ustalenie obecnego wizerunku uczestnika szkolenia. Zrozumienie jak postrzegają uczestnika współpracownicy, dziennikarze, partnerzy biznesowi i szeroko rozumiana opinia publiczna

ikona korzysci

Uświadomienie sobie swoich błędów w kreowaniu wizerunku. Naprawienie ich dzięki wykorzystaniu wiedzy uzyskanej podczas szkolenia

ikona korzysci

Zdobycie wiedzy o czynniku decydującym o powodzeniu każdej rozmowy – o autoprezentacji

ikona korzysci

Uzyskanie wiedzy o sztuce planowania i realizowania wizerunku, jaki zamierza mieć uczestnik szkolenia w oczach innych ludzi. Wizerunek nie będzie taki jak przed szkoleniem - chaotyczny, nieprawidłowy lub niepełny. Wizerunek będzie skuteczny

ikona korzysci

Zbudowanie szkieletu autoprezentacji, którą uczestnik będzie już sam uzupełniał po szkoleniu. Uczestnikowi nie będzie potrzebny doradca wizerunkowy, ponieważ będzie widział jak budować swój wizerunek i jak prezentować się innym


TEMATYKA:

1. Wprowadzenie

  • co to znaczy „komunikować się”
  • kiedy i jak komunikujemy się

  • 2. Komunikacja w organizacjach


    3. Pierwsze wrażenie

  • siła pierwszego wrażenia
  • pułapki pierwszego wrażenia
  • pierwsze wrażenie jako kluczowy element rozpoczynania procesu komunikacji z Klientem

  • 4. Aktywne słuchanie


    5. Kanały komunikacji

  • treść (słowa)
  • forma (ton głosu)
  • mowa ciała (komunikacja niewerbalna)

  • 6. Komunikacja niewerbalna

  • stereotypy związane z interpretacją mowy ciała
  • rzeczywiste znaczenie gestów i sygnałów niewerbalnych
  • wzmacnianie wiarygodności przekazu za pomocą mowy ciała

  • 7. Pułapki psychologiczne w komunikacji i sposoby ich unikania

  • Zmysły i ich systemy reprezentacji:
    1. - „wzrokowiec”
      - „słuchowiec”
      - „kinestetyk”

    8. Dostosowanie stylu komunikacji do typu temperamentu rozmówcy


    9. Tworzenie i przestrzeganie reguł współpracy w zespole – fabularna gra szkoleniowa


    10. Czy współpraca jest zawsze pożądana?


    11. Zasady dobrej współpracy pomiędzy wszystkimi członkami organizacji


    12. Etapy budowania zespołów


    13. Fazy rozwoju grupy i ich zakłócenia


    Metody prowadzenia szkolenia:

    mini wykłady, wykłady interaktywne, scenki sytuacyjne, praca z kamerą video, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, autorska fabularna gra szkoleniowa



    Osoba do kontaktu

    Kinga Nowacka-Kuźmitowicz

    Tel. +48 660-571-520

    e-mail: kinga.nowacka@ceib.com.pl

    Mogą też Państwo wysłać maila z zapytaniem na adres: szkolenia@ceib.com.pl


    ikona uwaga
    Powyższy program szkolenia jest autorskim programem trenera/partnera Centrum Edukacji i Biznesu. Wszystkie materiały chronione są prawami autorskimi ich autorów i właścicieli. Kopiowanie, modyfikowanie, transmitowanie elektronicznie, powielanie, wykorzystywanie i dystrybucja zawartych tu materiałów w całości lub we fragmentach dozwolona jest wyłącznie za zgodą właściciela.
    pisture

    Centrum Edukacji i Biznesu

    Outsourcing

    Do pobrania